לתרומות לחץ כאן

תפילה בזמן העבודה

שלום לרב.
במקומות עבודה רבים קיימים מניינים לתפילה, בעיקר לתפילת מנחה.
שאלתי הינה מה משך הזמן הסביר שמותר לעובד להתפלל, בהנחה שלא ידועה דעת בעל הבית בנושא, אבל ידוע בחברה שמתקיימת תפילה כל יום.

הבעיה העיקרית הינה שתפילת המנחה אצלנו מתארכת על פני למעלה מ-15 דקות, והשאלה הינה האם צריך להסתפק בתפילה קצרה, לוותר על תחנון ואמירת תהילים וקדישים וכדומה, כדי להפחית את זמן הביטול מעבודה.
אם מצרפים את זמן ההגעה, ההתכנסות והחזרה לעבודה, הזמן הכולל עשוי להגיע לכחצי שעה בקירוב. היות ומדובר בעשרות עובדים, ההפסד המצטבר החודשי לחברה בשעות עבודה עשוי להגיע להיקף כספי לא מבוטל. אם מוסיפים גם את תפילת ערבית, ההפסד לחברה גודל באופן משמעותי.
כיצד עלינו לנהוג ?

תודה

תשובה:

שלום רב,

אין צורך להתפלל תפילה קצרה. משום שסתם תפילת מנחה אינה קצרה וזה מה שידוע לבעלי החברה שאנשים מתפללים יום יום תפילת מנחה. אבל גם אין סיבה שתפילה זו תתארך על חשבון בעה"ב יותר מ15 דקות. חז"ל מאוד הקפידו על תפילת הפועלים, כפי שמבואר במשנה בפרק רביעי האומנים קוראים קריאת שמע בראש האילן, כדי שלא להתבטל יותר מדי על חשבון בעל הבית. לכן אם הם מניחים לכם להתפלל הכוונה היא לסתם תפילת מנחה שלוחת 15 דקות. מי שרוצה להאריך שיאריך על חשבונו ולא על חשבון בעה"ב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל