לתרומות לחץ כאן

דימום בעקבות התקן תוך רחמי

שלום.
אני חודשיים אחרי לידה ולפני כחודש שמתי התקן "מירנה" אני מאז הלידה עוד לא טבלתי והדבר כבר ממש מתחיל להיות קשה! אני עושה הפסק טהרה ויום למחרת שוב יש כתמים אך ורק בניגוב. עכשיו הצלחתי לעשות הפסק והצלחתי לספור 6 נקיים, יום לפני המקווה שוב התחיל דימום (אני חושבת שזה כבר מחזור.) עכשיו השאלה היא, היום עשיתי הפסק ויצא טהור, אם נגיד ישנו דימום, אך אינו נראה על התחתון ויש מצב שהוא רק בניגוב, הבנתי שצריך לא להסתכל על הטישיו לאחר ניגוב…אם יש דימום בניגוב, זה לא בעייתי? זה לא מטמא?

תשובה:

שלום רב

אם את יודעת שכל הזמן יש דימום זה חסר טעם להתעלם… דימום מהרחם אוסר את האשה. מה שצריך הוא להתייעץ עם הרופאה לגבי ההתקן האם זה אמור להסתדר או שאולי ההתקן לא מתאים לך וכדאי למצוא אופציה אחרת [כמובן כל מניעת הריון מותרת רק בהתייעצות עם רב מוסמך, על עצם מניעה ועל אופן קיומה]. באופן כללי דימום בזמן זה עדיין שכיח לפעמים, נראה לי שקצת מוקדם היה לשים התקן לפני שאת נקייה לגמרי.

מזל טוב ורוב נחת!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לגבי מה שנאמר לי שהייתי צריכה להיות נקיה לפני התקנת ההתקן, אז זהו שהייתי נקיה כבר לגמרי והלכתי לרופאה כדי לעשות בדיקה שגרתית שלאחר הלידה (וכמובן אחרי התייעצות עם רב, קיבלתי היתר לקחת מניעה, אני בת 22 עם ילדה בת 3 בת שנה ו7 ותינוק בן חודשיים, הרגשתי שאני חייבת כדי שאצליח לתפקד טוב כאמא, כרעיה, הזוגיות היתה על "כרעי תרנגולת") ז כשהגעתי לרופאה, היא אמרה שאני יכולה כבר באותו רגע לשים התקן, המון המליצו לי עליו ואני מתחילה להתחרט ששמתי אותו. למרות שאמרו לי גם שהדימום לוקח משהו כמו בין חודש וחצי (שעכשיו עבר לי מאז ההתקנה) לשלושה חודשים ועד 6 חודשים זה תקין הדימום הבין ווסתי, אבל אולי אפשר לעשות משהו שיעזורלי להתנקות? איזה מיץ כלשהוא, כדור? אני כבר לא יודעת מה לעשות!
    תודה!

  2. לא ידוע לי על כל עצה, אני רק יכול ל"נחם" אותך, שאחרי אותם חודשי דימום בדרך כלל אין ווסת בכלל [בשונה מאמצעי מניעה אחרים שאינם מונעים את הווסת].

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל