לתרומות לחץ כאן

ראיית דם לאחר תשמיש

שלום,
אנו זוג הנשוי כשנה וארבעה חודשים למזל"ט, אני נטולת כדורים לדחיית ביוץ.
אמש,ראשון בלילה (תחילת יום 28,ז"א היום,יום שני,היום ה28 למניין ימי המחזור),לאחר מעשה מצוה,אני מבחינה על הבד בו קינחתי הפרשה דמית בודאות. בקינוח גם נראתה הפרשה רטובה מהולה בגוון כהה לא ודאי-מה שמוכר לי כהתחלת מחזור.
על אף שקיימנו את המצוה ביום שאינו אחד מג' עונות פרישה ואף לא עונת "אור זרוע" אותה אנו נוהגים,אנחנו בהרגשה רעה מאד.שאלתי:
נכון לעכשיו לא ברור אם מדובר במחזור,אציין כי כ15 ש' לפני העניין בדקתי מס' פעמים ע"י ניגוב כמו שהורה רב,וכמה רגעים לפני המעשה בדקתי באצבע את צבע ההפרשה-היה נקי לחלוטין.מה הלכה אומרת במקרה כזה? האם חטאנו ח"ו? מה תשובתינו? כיצד לנהוג להבא? האם יש פה נק' למחשבה ולחשבון נפש או שיש אפשרות שאנו נקיים בלא חטא?

תשובה:

שלום רב

אין כל חשש. מדובר באונס גמור ואין כאן כל חטא ועוון ואין צורך בכפרה, כיון שלא היה עליכם לחשוש לכלום. ראו בהרחבה בדברי הרמ"א בסוף סימן קפו ובפתחי תשובה שם.

לא הבנתי מדוע הורה לך הרב לבדוק לפני קיום היחסים ועוד כמה פעמים? בימים שלא צריך לחשוש, אחרי שהאשה הוחזקה שאינה רואה מחמת תשמיש, אין צורך לבדוק.

בהצלחה רבה וחיים מאושרים!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה על המשוב המפורט,
    איני מוחזקת כמי שאינה רואה מחמת תשמיש מאחר והרב הורה בעת שבקשנו לעשות את ה"חזקה" שאין לעשותה מחמת פצעים באיזור .(וממילא יתלו בהם)
    (בעבר,שאלנו את הרב מה לעשות אם יש חשש שהמחזור יגיע לפני קיום י והרב בקש לא לבדוק באמצעות עד בזמנים שאינם ג' עונות פרישה אלא בניגוב ע"י נייר שאינו מקבל טומאה)
    תיקון הודעתי לעיל: בדיקתי 15 ד' לפני העניין ולא 15 שעות.
    האם העובדה שאיני מוחזקת כרואה מחמת וכו' משנה את תשובת הרב למעלה?
    שוב תודה.

  2. כיון שעשיתם את הנדרש על פי הלכה מדובר באונס גמור. מה גם שכלל אינני משוכנע שלא מדובר בפצע, שנגרם כתוצאה מקיום היחסים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל