לתרומות לחץ כאן

גילוי עריות במשפחה

שלום רב, חמי אבא של בעלי התעלל מינית בבתי מגיל חמש עד גיל עשר. היום חודשיים לפני יום הולדתה גיל 17 היא סיפרה את הסוד הנורא שהסבא התעלל בה מינית. נעשה לנו נס משמיים והיא גילתה אחרי כל כך הרבה שנים. שאלתי היום הסבא בן 82 מה הדין שלו מהגמרא מהתורה שהוא צריך לקבל. יש את דין הכרת שהוא הבנתי עד גיל שישים ויש המשך לכך. אם אפשר להסביר לי. ומה לעשות שהאמת תצא התלוננו במשטרה. הוציאו אותו בסופו של דבר למעצר בית. היום חודש אחרי החקירה ממשיכה. תעזרו לי תייעצו לי תודה.

תשובה:

שלום רב,

אני לא יודע מה כולל המילה "התעללות מינית" מילה זו רחבה מדי, ואינה ממוקדדת בדיוק מה נעשה. הקירבה ביניהם מוגדרת התורה "בת בנו". ואם אדם בעל את בת בנו אם היינו בזמן הסנהדרין דינו היה בשריפה. ואם אין עדים או כזמנינו דינו כרת – מיתה בידי שמים. [העובדה שהאיש כבר עבר את גיל ה60, אינה מעלה ואינה מורידה בנושא]. כל דבר אחר מלבד בעילה, כלומר, יחסי קירבה כאלה ואחרים, אין בזה דין מיתה. אולם לדעת רבים ודאי שיש בזה איסור דאורייתא.

מעבר לתלונה במשטרה שאני מבין שכבר עשיתם, אין לכם מה לעשות כלום, וגם לא ראוי שתעשו כלום. אנו לא קובעים לבורא עולם איך ומתי להעניש את מי שהוא חושב שהם ברי ענישה. כל אדם מופקד לעשות את מה שהוא צריך לעשות ולא יותר. השאר תשאירו לבורא עולם…

 

שלא תדעו עוד תער בעתיד.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. מדובר בסיפור ישן שגם אינני יודע את פרטיו, אבל אני לא בטוח שיש רלוונטיות לשאלה, אחרי שהבן התלונן במשטרה נגד האב והוא במעצר בית וחקירות, קשה לי להאמין שהוא מעוניין בקשר… כך שכרגע תתנו לדברים להתנהל כפי שהם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל