לתרומות לחץ כאן

שינוי תפילין של רש"י לרבינו תם

אחרי מבוא השלום והברכה
ראובן מניח תפילין זה הרבה שנים אחר שבדק אותם התברר שלמפרע היו פסולות. עכשיו הוא רוצה להניח גם רבנו תם. האם מותר להשתמש בבתים של התפילין הנ״ל שהיו של רש״י אבל פסולות להופכם לרבנו תם?
בברכה

תשובה:

שלום רב

נראה שאם אכן היו פסולים מעיקרן ומעולם לא שימשו למצוה אין איסור לעשות מהן תפילין של ר"ת, וכפי שכתב השו"ע בסי' מב סעי' א לגבי שינוי מתפילין של ראש לשל יד.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. אכן מסקנתו של הדובב מישרים להחמיר ולא ידעתיו, עכ"פ הצדדים להתיר מבוארים היטב בדבריו. ונראה להוסיף עוד, דכיון שעל פי סוד יש קדושה ותיקון בתפילין דר"ת לא חשיבי כשינוי לדבר חול ממש וכהנחתו של הדובב מישרים, אלא כשינוי לקדושה קלה שמותר בהזמנה בעלמא, כפי שהותר לשנות מתפילין של ראש לשל יד, ומכל מקום כיון שהדובב מישרים מחמיר בטלה דעתי.

  2. אכן מסקנתו של הדובב מישרים להחמיר ולא ידעתיו, עכ"פ הצדדים להתיר מבוארים היטב בדבריו. ונראה להוסיף עוד, דכיון שעל פי סוד יש קדושה ותיקון בתפילין דר"ת לא חשיבי כשינוי לדבר חול ממש וכהנחתו של הדובב מישרים, אלא כשינוי לקדושה קלה שמותר בהזמנה בעלמא, כפי שהותר לשנות מתפילין של ראש לשל יד, ובפרט שאף לדבריו הוא כך, אלא שהחמיר מחמת סברא מחודשת שהאדם מצד עצמו עשה מעשה המחשיב את ההזמנה, אף שאליבא דאמת המעשה כלום, ומכל מקום כיון שהדובב מישרים מחמיר בטלה דעתי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל