לתרומות לחץ כאן

שאלה חדשה – שאלה דחופה

שלום לכבוד הרב, אני צריכה עזרה בקבלת תשובה ממך למה שאני הולכת לספר ..
הכרתי מישהו לפני כשנה וקצת..הוא היה בהליכי גירושין( היה נשוי לגוייה שעברה תהליך גיור, אבל לא שמרה על המצוות והדינים החלים עליה).
בזמן הגירושין היה ביננו מגעים, וקרו דברים שהתחרטתי עליהם מאוד. ניתקנו קשר, ואז אחרי קצת זמן שוב חזרנו לדבר, הוא הציג בפניי מסמך המעיד על גירושים מלאים מהאישה שהיה נשוי לה.
עכשיו אנחנו בקשר טוב, הוא הציע לי נישואין, אני כבר שנה מתחזקת, הוא אדם שגם מתחזק ומקפיד בתפילות ובכל מה שאפשר, אני לא יודעת מה לעשות בגלל שכל הזמן אני מרגישה לא טוב עם כל הקטע הזה שקרה מה שקרה ביננו בזמן שהם היו פרודים, והוא תמיד אומר לי שאני לא צריכה להרגיש ככה, כי היא גוייה אפילו שהיא עשתה תהליך גיור, אבל היא לא שמרה על הדינים שחלים עליה.
השאלה שלי, מה עליי לעשות? המחשבות האלו כבר כמה חודשים מציקות לי בראש.
דבר שני, מה אני יכולה לעשות כדי לכפר על העניין שהיינו יחד במגע בזמן שהוא היה רק פרוד? ( בהתחשב בעובדה שכל הזמן הוא היה אומר לי :״אז מה היא גויה, אל תראי את זה כמו שאת רואה״..)
בבקשה תגיד לי מה לעשות לגבי כל מה שכתבתי.
תודה מראש.

תשובה:

שלום רב,

הנושא הוא לא כל כך אשתו של אותו בחור. וגם לא אם היא יהודיה. מדברייך נראה שכל הבעיה שלך הוא איך עשית זאת כל עוד הוא רק פרוד, ולא גרוש. אני חושב שהבעיה לא מה היה מעמדו, אלא מה מעמדך, אסור לקיים יחסי אישות ללא נישואין. במסגרת ההתחזקות שלך, הייתי מדיע לך להזהר בנושאים אלו. ללמוד היטב הלכות יחוד מה מותר ומה אסור כדי שלא תכשלי חס וחלילה שוב, במעשים אלו לפני הנישואין.

שיהיה בהצלחה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה על המענה, אני רק רוצה להבין משהו נוסף, יש משהו שאני יכולה לעשות כדי לכפר על מה שעשיתי לפני שהוא היה גרוש?
    והאם בכלל להתחתן איתו?

  2. את יכולה להתחתן איתו.

    כבר כתבתי לך מה את יכולה לעשות בכדי לכפר על העוון שעשית. מעבר לחרטה. לקבל על עצמך ללמוד הלכות ייחוד. הלכות אלו נועדו למנוע תקלות מסוג אלו בעתיד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל