לתרומות לחץ כאן

זרע לבטלה

האם הטיפות שיוצאים מאותו מקום נחשב לזרע לבטלה הכוונה לא ממש זרע אלא הטיפות שיוצאים לפני כן

תשובה:

שלום רב,

אין זה נחשב לזרע לבטלה על פי מה שכתב האגרות משה באבן העזר ח"א סי' סג ענף ג'. אולם ודאי שיש להקפיד על כך, שכן דברי האגרות משה לא נאמרו לדעת כל הראשונים.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. נראה שיש כאן בלבול.
    השואל מדבר על מה שנקרא נוזל טרום-שפיכה, שהוא דבר שכיח אצל רוב האנשים בזמן הפיוס, ולא שכיח שיהיה בו תאי זרע, וזה מה שמופיע בספר משכן ישראל להתיר.
    ואילו תשובת רבני בית ההוראה היא על מה שנקרא לפעמים שפיכה מוקדמת. על זו אף האג"מ סבור להחמיר כאשר ניתן, כמו בחתן טרי (ראו שו"ת אגרות משה אבן העזר חלק ד סימן סו).
    ועי' גם בשו"ת משנה הלכות חלק יב סימן רצב, שנשאל על נוזל טרום-שפיכה, ומתשובתו (ע"פ מראי המקומות שהפנה אליהם) לא ברור אם ענה על הדבר שנשאל, או שמא על שפיכה מוקדמת.

  2. לא בדיוק כי ע״פ מדע כן שכיח שיהיה זרע בנוזל הנ״ל, רק שלא במקור איך שהוא יצא מבלוטת קאופר (Cowper Glands) אלא שדרך החוצה הנוזל שוטף את השיריים של זרע שנשאר בצינור של זרע ושתן הנקרא Urethra. אז אשה יכולה לכנס להריון מנוזל הנ״ל, אבל זה לא נקרא זרע לבטלה. כמו שאין זה זרע לבטלה להשתין כאשר יש שיריים של זרע בצינור הנ״ל. ע׳ מקוואות פ״ח שזה מטמא כאשר יצא החוצא כי במציאות השיריים יש דין זרע, אבל זה לא לבטלה כיון שנעקר בהיתר בפעם שעבר שהוא היה עם אשתו, וגם לא שייך להחמיר בזה לא ללכת לשירותים. ע׳ גם מקורות בפסקי תשובות על או״ח סי׳ פ״ח אות ז׳. אז צ״ע איך להבין את המקובלים בזה, וגם מש״כ לגבי זרע של נשים- ע׳ בן איש חי (שנה ראשונה פקודי אות י״ג) בשם שער הכוונות.
    האג״מ הנ״ל (א״ה ח״ד סי׳ ס״ו) כתב שרק כאשר יורה כחץ יש דין זרע לבטלה אבל לא כאשר זה רק שותת, ונר׳ שרמז לנוזל הנ״ל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל