לתרומות לחץ כאן

האם יש פתרון לרואה מחמת תשמיש

בס׳׳ד

שלום וברכה לרבנין האתר דין שליט׳׳א,

רציתי לדעת למעלת כבוד תרתכם תשובה על ענין שכתוב בשולחן ערוך יורה דעה הלכות נדה סימן קפז סעיף יב :

״ הרואה מחמת תשמיש ג' פעמים, אסור (נב) להשהותה אף אם אינו רוצה לבא עליה, אלא א"כ רוצה להשהותה ע"י שליש. לו ולא ילך אצלה, אלא בעדים. ״

ובפתחי תשובה (נ׳׳ב) כתוב שבזמן הזה נהגו שלא לכוף וכו׳.

שאלה:

זוג שקרה להם מקרה זה של רואה מ׳׳ת, והיא רוצה להיות אצלו שטוענת שאוהבת אותו וגם הוא אוהב אותה וכו׳… ובצד שניהם בהסכמתם רוצים להמשיך ביחד. אלא שכבר שיש לה בעיה זאת, היא רוצה לטהר עצמה ושלא ישמשו כדרכה אלא שלא כדרכה וכו׳ וכדי למנוע ״זרע לבטלה״ כשהוא יגמור, יאסף זרעו ישים בתוכה הזרע, ואז היא תוכל או להרות ממנו ואת׳׳ל שאולי לא לפחות זרעיו הלכו לשם בכל אופן כמו אמור להיות כשאיש ואשה משמשים, ומכוון שאין להם אפשרות אחרת זה לא נחשב להם לזנות כי כוונתם לשמים.

האם מותר להם להיות כך?

תודה וברכה והצלחה!

תשובה:

שלום רב,

אני מבין שהשאלה היא לא מעשית, משום שהיום אין לנו רואה מחמת תשמיש, יש טיפולים לדברי הללו.

בכל אופן, מהתיאור הנ"ל, ילדים לא יהיו. עושים דברים כאלה רק בצורה מבוקרת וסטרילית.

ראה היטב באגרות משה (אבה"ע א' סי' סג נדמה לי ענף ג' או ד') איך שביאר דברי ר"י ביבמות בענין שלא כדרכה באופן שהוא מוציא זרע באקראי. ולפי מה שהסביר שם, אולי באופן הזה, מותר באופן קבוע. אמנם זה ממש לא פשוט, כפי שהאגר"מ עצמו ביאר שם ובסוף התשובה, אבל אין כאן המקום להאריך, משום שממילא רצית רק לדעת את העיקרון של התשובה,ולא הלכה למעשה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל