לא יצא זרע בעת קיום מצוות עונה בליל הטבילה, האם קיימנו את המצווה?
יצוין שהיה חיבור וכוח גברא רק זרע לא יצא.
תשובה:
שלום רב
יצאתם ידי חובה.קיום מצות עונה הוא בסיפו צרכי האשה ואין לזה קשר עם מצות פריה ורבייה התלויה בזרע.
רבני בית ההוראה
הצטרף לדיון
4 תגובות
אם אין להם בן ובת יתכן שחייבים ומשמעות הפוסקים שחיוב פריה ורביה תולה בכמות שחייבים עונה לאישה לגבי ליל טבילה יש לדון אולי זה רק עונה ולא פו"ר אבל יש צד הפוך שאין אישה מתעברת רק סמוך לטבילה ועוד בזמנינו שיודעים מביוץ אולי יש חיוב
חיוב פריה ורביה מחייב את זמני העונה ולא יותר. כולל גם ליל טבילה.
שני מקורות שמצאתי בענין הנ"ל:
הגהות עזר מקודש על השולחן ערוך (אה"ע ריש סי' עו): "ונראה להכריע שגם בזמן דלא שייך ביה פרו ורבו מכל מקום עצמיות העונה היא רק בבחינת שכבת זרע שהיא נקראת משכב וכמו שאמרו חז"ל והיינו בחינת העונה".
שו"ת רב פעלים (ח"ג או"ח סי' י): "דאם בא על אשתו ולא הזריע לא קיים מצות עונה".
כמדומני ראיתי בשו"ת אגרות משה שג"כ הכריע ברור שלא יצא יד"ח אפשר למצוא את זה בפרוייקט השו"ת
אם אין להם בן ובת יתכן שחייבים ומשמעות הפוסקים שחיוב פריה ורביה תולה בכמות שחייבים עונה לאישה לגבי ליל טבילה יש לדון אולי זה רק עונה ולא פו"ר אבל יש צד הפוך שאין אישה מתעברת רק סמוך לטבילה ועוד בזמנינו שיודעים מביוץ אולי יש חיוב
חיוב פריה ורביה מחייב את זמני העונה ולא יותר. כולל גם ליל טבילה.
שני מקורות שמצאתי בענין הנ"ל:
הגהות עזר מקודש על השולחן ערוך (אה"ע ריש סי' עו): "ונראה להכריע שגם בזמן דלא שייך ביה פרו ורבו מכל מקום עצמיות העונה היא רק בבחינת שכבת זרע שהיא נקראת משכב וכמו שאמרו חז"ל והיינו בחינת העונה".
שו"ת רב פעלים (ח"ג או"ח סי' י): "דאם בא על אשתו ולא הזריע לא קיים מצות עונה".
כמדומני ראיתי בשו"ת אגרות משה שג"כ הכריע ברור שלא יצא יד"ח אפשר למצוא את זה בפרוייקט השו"ת
השאר תגובה