לתרומות לחץ כאן

אמירת ברכות בלי כיסוי ראש לאשה

שלום,
רציתי לשאול-אני נשואה ובבית אני הולכת ללא כיסוי ראש ועם מכנסיים האם מותר לי לברך ברכות ראשונות ואחרונות ללא כיסוי ראש?וכן מה הדין לגבי ק"ש על המיטה וברכות השחר האם תמיד חייבים לברך עם כיסוי ראש וחצאית?
תודה

תשובה:

בשעת ברכות ותפילה אשה נשואה חייבת לכסות את ראשה [ולדעת הגר"ע יוסף שליט"א אשה צריכה לכסות ראשה בשעת אמירת ברכות ותפילות, גם כאשר היא בתולה].

עצם גילוי ראש בבית ראי כאן.

אולם אין איסור לברך כשאת עם מכנסיים אף שכמובן אין לאשה להסתובב כך אפילו בבית.

מקורות:

צרור המור (מהר"א סבע חמיו של מרן הב"י, על פרשת נשא) שאסור לאשה לברך או לענות אמן בגילוי ראש, הליכות בת ישראל (פ"ה סעיף ג הערה ו) בשם הגרש"ז אויערבאך, שו"ת רבבות אפרים (ח"ו סי' תס ענף ד], שו"ת יחוה דעת (ח"ו סי' ה), ילקוט יוסף (אוצר דינים לו"ל, פ"ס סעיף י' ובהערות שם), ברכת ה' (לר"מ לוי, ח"א פרק ז סמ"ג ובהערות שם),

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. זה הרי ערוה… אגב, ברוכים הבאים לארץ הקודש! פנה הודה וזיוה של בני הקהילה איש שם, אך בני ארץ ישראל ודאי יהיה שמחים ליהנות מאורך!

  2. גם שם לכתחילה מכסה. וראה מקורות לדין זה כאן:
    צרור המור (מהר”א סבע חמיו של מרן הב”י, על פרשת נשא) שאסור לאשה לברך או לענות אמן בגילוי ראש, הליכות בת ישראל (פ”ה סעיף ג הערה ו) בשם הגרש”ז אויערבאך, שו”ת רבבות אפרים (ח”ו סי’ תס ענף ד, ד"ה מכתבו של ידידי רנ”נ], שו”ת יחוה דעת (ח”ו סי’ ה), ילקוט יוסף (אוצר דינים לו”ל, פ”ס סעיף י’ ובהערות שם), ברכת ה’ (לר”מ לוי, ח”א פרק ז סמ”ג ובהערות שם).

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל