בס"ד
שלום רב,
מדוע איננו אומרים את קרבנות ראש החודש בראש השנה (סידור רינת ישראל אשכנז וספרד בכל אופן), אם את כן מקריבים אותם (בנוסף על התמיד וכן עליהם גם את קרבנות ראש השנה)?
השאלה היא גם:
1. מדוע איננו אומרים אותם בפרקי הקרבנות לפני פסוקי דזמרה, כבכל ראש חודש?
2. מדוע איננו אומרים אותם במוסף, כי אם רק את קרבנות ראש השנה, למרות שהם מוקרבים?
תודה רבה וחתימה טובה
תשובה:
שלום רב
חז"ל דרשו מהפסוק "בכסא ליום חגנו" – איזהו חג שהחודש מתכסה בו [כלומר אינו נזכר] הוי אומר זה תשרי, ולכן לא מזכירים את פסוקי מוסף ראש חודש אף שהוא הוקרב בבית המקדש, אלא רק רומזים לו במה שאומרים מלבד עולת החודש, "ואת מוספי" בלשון רבים.
מקורות:
ראה ר"ן ביצה ט א ובר"ן סוף מסכת ראש השנה, טור סי' תקצא ורמ"א שם בסעי' ב.