לתרומות לחץ כאן

מותר לקרוא לגבר זר בשמו הפרטי?

שלום רב!
אני עובדת במשרד, ישנה הפרדה מלאה מבחינת מיקום לפקידים ופקידות, אך בכל זאת יש קשר, צריך להעביר מסמכים… לשאול שאלות… וכד' והכל מאוד חופשי. אני אישית עוסקת בענייני ושומרת מרחק, אך מאוד טבעי כאן לקרוא בשמות פרטיים כמו למשל: "מיכאל, תוכל לעדכן לי רשימה." עכשיו, יודעת שישנה הלכה שאין לקרוא בשמות פרטיים,. לעשות כאן במשרד יהיה קשה, שאלתי: אם זו אכן הלכה, הייתי רוצה גם מקור. ואיך כדאי בכל מקרה לנהוג.

תשובה:

שלום רב

אין איסור לקרוא לגבר בשם פרטי כאשר הדבר לא נעשה באופן של חיבה ולמטרת קירבה אלא לצורך פורמלי בעניני עבודה. באופן כללי את נוהגת כהלכה בכך שאת נשמרת מכל יחס חברי וקרוב עם גברים בעבודה.

שנה טובה.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. תודה.
    כאמור, אין בזה הלכות פסוקות, כך שגם אין לכך מקורות ברורים. בעבר אני זוכר מכתבים מהגר"ש ואזנר שליט"א, אבל לא משהו שאני יכול לפנות אותך אליהם. באופן כללי, כדאי לזכור שחייבים להקפיד על ריחוק מסויים, גם אם אין בזה הלכות. אנו באתר לצערינו נפגשים עם מקרים שלא היה ריחוק מתאים, וסופו מי ישורנו… לכן כל אדם וכל אישה צריכה להכיר את הסיטואציות שבהם הם נמצאים. ולקבוע לעצמה כללי ריחוק מסויימים, שמצד אחד יאפשרו לה להמשיך לעבוד בצורה תקינה נורמלית ויעילה, ומצד שני תמשיך להשמר.
    בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל