לתרומות לחץ כאן

בגידה עם גוי

נחלקו ר"ת וריב"ם, האם ע"י ביאת עובד כוכבים נאסרה אשה לבעלה – ומה פוסקים למעשה, האם מותרת לחזור לבעלה?

תשובה:

שלום רב,

כידוע התוס' (כתובות ג,ב) והרא"ש שם שאלו קושיות עצומות על ר"ת. מאישה שנחבשה ע"י גויים שכתבו בפירוש שברצון נאסרה על בעלה. וכן הגמרא במגילה (טו,ב) שאסתר אומרת כאשר אבדתי אבדתי, כלומר, שאבדתי גם ממרדכי שהיא נאסרה ע"י ביאת אחשוורוש. לכן לא מצאנו בפוסקים שאפילו צירפו את שיטת ר"ת לקולא במקרה שהאישה זינתה עם גוי.

ראה בתרומת הדשן (ריט): "לכאורה משמע מן התוס' ואשירי דר"ת לא מחלק בין בועל לבעל וסבר דלבועל /שמא צ"ל: דלבעל/ אינה אסורה ע"י ביאת נכרי. אמנם נראה דהיה דוחק גדול לומר דר"ת לא הרגיש בכל אותן ראיות המפורשות במתני' ובתלמוד דאסורה היא לבעלה ע"י ביאת נכרי, וטפי אית לן למימר דמודה ר"ת דאסורה לבעלה ואף על גב דחשיבה כביאת בהמה הנ"מ לענין איסור דבועל, משום דלגבי נכרי לא שייך איסור כמו לגבי בהמה. אבל מ"מ הואיל וביאת אדם היא אוסרת לבעלה דישראל הוא ושייך איסור לגביה". ודין זה הובא בשו"ע (סוף סי' קעח) בשם יש אומרים, שלאחר שהתגייר היא מותרת לו – לאחר שהתגרשה כמובן. אבל כאמור, לגבי איסור לבעל ודאי שלהלכה לית מאן דפליג שהיא אסורה לבעלה.

אם השאלה היא הלכה למעשה, כמובן שישנם הבטים נוספים, או נקודות אחרות, וכדאי להתקשר (0504163175)

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. כל עוד לא קיבלת גט, יחסי אישות בין עם יהודי ובין עם גוי, הם אסורים בהחלט. זה נחשב לאיסור אשת איש שזה אחד האיסורים החמורים ביותר. לגבי השאלה האם לאחר שהוא יתגייר, הוא יהיה מותר לך, התשובה כי כי יש בזה מחלוקת בראשונים. והשולחן ערוך (אבה"ע סי' קעח סעי' יט) פסק שמותר. וראה שם בב"ש שהסביר בגלל שלאחר הגיור הוא נחשב לאדם אחר לגמרי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל