לתרומות לחץ כאן

ויטמינים בשבת

אמרו לי לקחת כדורים טבעיים מדבר שנקרא "מסטיק תימני" (לובן- הצורי שבתורה לשיטתם) כיון שאני מצטנן מכל מגע כל שהוא עם הרוח של המזגן ותפקיד הכדורים ל"חמם" את המוח שמתקרר במגע אם הרוח הקרה וכ"כ לקחת כפית דבש ומאכלים חמים מה דין הכדורים בשבת?

תשובה:

שלום רב

אין לקחת כדורים אלו בשבת, כיון שאין ענין מיוחד ברצף שלהם, ואין נזק מהמנעות מנטילתם למשך 24 שעות.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. מדוע? הכדורים לא באים "לרפאות" דבר אלא רק לחמם איזור המוח שלא יצטנן וכעין שתיית תה חם לגוף (לפי טענת המשווק) וגם אם יש בו איזו סגולה לבריאות אני נוטלו רק כדי לחמם ושוב כמו תה ששותים אנשים מבוגרים וחולים בקיץ להתחמם אפי' שיש בו דברים בריאים

  2. הכלל בדין רפואה בשבת, הוא שכל דבר שגם בריאים אוכלים אותו נחשב מאכל ולא תרופה והוא מותר גם כשהכוונה היא לרפואה, לכן אדם מצונן רשאי לשתות תה גם אם הוא רוצה להתרפאות, אבל דבר שרק מחמת חולי לוקחים אותו, גם אם הוא טבעי לחלוטין הוא אסור בשימוש בשבת.

  3. האם זה שהכדור "מחמם" את הגוף ואיזור המוח כך שלא יתקרר מדי מקור ישיר ובכך נמנע שבעתיד לא אצטנן נחשב רפואה? הרי צינון הוא לא מרפא אלא רק מונע רמת קור בגוף להגיע לזה ותפקידו בדיוק כמו הדבש שהוא מאכל חם מטיבעו (וגם אם יש בכדור משהו שכן מחזק ונותן כח אני לא נוטלו כלל לזה)

  4. ההגדרות הללו הן פילוסופיות מידי, למעשה מבחינת השימוש בדבר המצב הוא שאדם בעל צורך רפואי מסויים לוקח אותם כדי למנוע מחלה, וזה שימוש רפואי שאסור בשבת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל