לתרומות לחץ כאן

נסיעת יולדת מבית החולים הביתה עם גוי בשבת

שאלה:

אשתי ילדה בשעה טובה ומאושפזת במדינה של א"י בבית חולים גוי, יתכן וישחררו אותה בשבת (התינוק מאושפז בשל טיפול מיוחד שיתכן ויסתיים בשבת), האם מותר לעוזרת הגויה להחזיר אותה ברכב בשבת? בתיאום מראש כמובן..
האם מותר לנו לשלוח לה אוכל חם בשבת עם הגויה?
והאם מותר לגויה לנסוע לבקר אותה בשבת כדי לעדכן אותנו מה קורה?
יישר כח

תשובה:

שלום וברכה

ראשית מזל טוב ורוב נחת!

לשאלתך, יש להשתדל ולבקש שלא ישחררו אותה בשבת אלא יאפשרו לה להשאר עד מוצאי שבת. השהות במחלקת יולדות אין בה כל סכנה, נכון שנעים ונוח לה לבוא כבר הביתה אבל אין סיבה לחלל שבת לצורך זה אפילו על ידי גוי, מה גם שהנסיעה עם גוי יש בה זילותא דשבת ועוד. אם אין אפשרות שלא להשתחרר, בית החולים דורש ממנה לפנות את המיטה, כיון שהיא חולה עדיין, בתוך שבעה ימים ללידה, צריכה מנוחה ושקט ומיטה וכל שאר הדברים שחולה צריך לו, מותר לחלל שבת עבורה על ידי גוי, והיא יכולה לחזור הביתה אם זה באותה העיר ואין נסיעה חוץ לתחום. כמובן שאת כל החפצים תטלטל הגויה בלבד. הכניסה לרכב תהיה על ידי פתיחת הדלת באמצעות הגויה וכו'.

מותר לגויה להביא לה אוכל חם בשבת הנצרך לבריאותה, אני מבין שאין אוכל כשר בבית החולים, ואוכל חם טוב ובריא הוא אחד הדברים המרכזיים שהחולה צריך לו, ואף אם היא חולה שאין בה סכנה מותר לחלל שבת על ידי גוי לצריכה. יש לדאוג לסגור את המאכלים בצורה המתירה את העברתם ללא חשש של בשר שנתעלם מן העין! שתי חותמות, או שהיא מזהה את האוכל וכדומה, חשוב מאוד לשים לב לזה גם בימי החול כמובן.

אין לשלוח את הגויה רק כדי לראות מה שלומה ואיך הולך, זה לא נחשב צורך חולה.

שבת שלום ומבורך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל