לתרומות לחץ כאן

דרך בלימוד לנער צעיר

שלום כבוד הרב,
אני בן 15 ואני גר בצרפת. אני רוצה ללמוד ספר חוץ ממה שאני לומד בבית ספר. רציתי לדעת האם יותר טוב לי ללמוד גמרא ( ואם בעיון או בבקיאות), שו"ע עם הפוסקים, שו"ת (ואם ראשונים או אחרונים) או הלכות פסוקות ?
תודה.

תשובה:

שלום רב

ראשית אני רוצה לברך אותך על הרצון להוסיף ולהתעלות עוד בלימוד התורה. ולעצם הענין, אינני מכיר אותך ואת היכולות שלך, ואף לא את הזמן שיש לך להקדיש ללימוד מעבר למסגרת בית הספר. הייתי מציע לך לחלק את זמנך לשנים, ללמוד כל יום חצי שעה לפחות מספר משנה ברורה, בצורה איטית ומתוך העמקה, ולחזור על לימודך באופן סדיר, כך תרכוש לעצמך ידיעות רבות בעניני הלכה דבר שהוא מחוייב המציאות כדי לנהל חיים יהודיים כשרים. ולאחר מכן ללמוד גמרא בחברותא בעיון קל, כלומר, לימוד מתוך הבנה ועיון בספרי הראשונים רק כאשר מתעורר קושי אותו אתה מעוניין לברר. גם כאן, הלומד ואינו חוזר כזורע ואינו קוצר, עשה לך סדר שלם של חזרות טובות, וכך קובץ על יד ירבה, תזכה בעז"ה לגדול ולהיות תלמיד חכם אמיתי.

בהצלחה רבה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שוב זה מאוד תלוי ביכולות. יש ילדים כשרוניים ומתאתגרים שמתאים להם ללמוד מסכתות מסדר נזיקין כמו בבא מציאה או בבא קמא, ויש שנמשכים יותר לעניני אגדה והלכה ומתאימה להם מסכת מגילה או תענית. קשה לייעץ בענין זה בלי להכיר. ככלל אולי עדיף להתחיל במסכת תענית שהיא קלה יחסית וקצרה, וניתן לסיימה במהרה דבר הנותן סיפוק ומרץ להמשך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל