לתרומות לחץ כאן

שמירת נגיעה וזיווג הגון

שאלה:

שלום כבוד הרב, רציתי לשאול,אני בתהליך חזרה בתשובה,כרגע אני מרגישה די תקועה ושאני לא מתקדמת בסולם,ולצד זה הכרתי בחור דתי כביכול,פעם בשבוע יש לו לימוד עם הרב שלו והוא בסך הכל בסדר.רק מה הוא לא מקפיד על שמירת נגיעה.דיברנו בטלפון עד כה,ואמרתי לו שאומנם אני גם לא מקפידה על שמירת נגיעה לצערי אבל אני רוצה בזה!! ועכשיו יושב לי על הלב,כי אני רוצה להרגיש נקייה וראויה,ומה הטעם שמישהו שהוא לא בעלי ישים עליי ידיים? אני לא יודעת,הוא גם סיפר לי משהו מהעבר שלו שלא כל-כך אהבתי ,אבל הוא בחור באמת מקסים,ומי אני שאשפוט אותו? אבל משהו בתוכי מרגיש שאם אני רוצה להרגיש ראויה לזיווג הגון,אני צריכה לדרוש מעצמי לשמור על הגוף שלי וכך גם הצד השני. איך אני אומרת לו את זה? יכול להיות שהוא לא הזיווג שלי?

תשובה:

בודאי יש לומר את זה בצורה הכי הכי ברורה! הנושא הזה של שמירת טהרתה של בת ישראל מאוד מרכזי ביהדות, ויש לו אגב חלק מאוד משמעותי גם בבנין בית אמיתי ועמוק, ולכן אין להקל ראש בענין זה כלל.

על עצם ההתאמה לא אוכל כמובן לייעץ ע=כי אינני מכיר את שניכם, רק יש לשים לב בענין זה לנקודה מאוד חשובה שאני נתקל בה לא פעם.

מצוי הדבר שיש שני אנשים שכביכול כרגע הם במצב רוחני דומה, אבל ההבדל ביניהם שאחד בדרכו למעלה רק כרגע הוא עוד באמצע אבל הוא נוסע כלפי מעלה, והשני נוסע כלפי מטה רק שכרגע הוא עוד באמצע, הם כרגע נפגשים באותה נקודה, אבל כיוון הנסיעה שלהם שונה… יש לבדוק האם כיוון הנסיעה של שניכם הוא אותו כיוון, אם יש שאיפה משותפת ונסיון להתקדם ולהתעלות או שיש כיוונים שונים.

זו נקודה שחשוב מאוד לבדוק.

החלטות טובות ובהצלחה רבה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל