לתרומות לחץ כאן

זוגיות במרוץ החיים

שאלה:

מה קורה בזוג שהבעל מנסה לבא לאשתו אך היא, שעובדת מצאת החמה עד צאת הנשמה, כבר אין לה כח לכלום והיא רק רוצה להתכרבל בשמיכה ולישון וכך יכול לעבור עליהם מס' שבועות שמעבר לל"ט אולי עוד לילה א' באמצע הם לא ביחד? האם הבעל חייב יותר? או שמשמע ממנה שהיא לא זקוקה ליותר? במידה ויש חיוב נוסף איך בדיוק מקיימים זאת כשלא נראה שהיא מעונית? (הוא מצידו מסכים לכך כל עוד ההלכה לא מחייבת אותו ביותר ואין שום איסור לקבוע זאת ככה והאופציה של למעט בעבודה לא קיימת הן מבחינת המחוייבות לעבודה והן מבחינת מצב הפרנסה ששניהם עובדים אך לא סוגרים את החודש ובכל מקרה היא לא תשמע לעצה הזאת)

שלום וברכה

 

קראתי בצער את שאלתך, משהו כאן לא נראה לי באופן כללי מבחינת מסגרת החיים, לאן זה בעצם הולך?! עובדים וישנים?! לכן למרות קשיי הפרנסה והעומס הרב שישנו, אני הייתי מציע כן לפתוח את הנושא לא רק בהיבט הצר של קיום יחסים, זה כבר הפועל יוצא מהענין, אלא בהיבט של איך מצליחים למצוא זמן לחיות! חייבים לקבוע ולתחום את העבודה באופן שמאפשר לחיות, וממילא יהיה גם הנושא הזה. ובדרך כלל כשפותחים את הנושא בזמן שכן רגוע ושלוו מגלים שהדבר אכן מפריע לבן הזוג השני, ומתוך שיחה כנה ופתוחה על כך וכאמור, בזמן ובמקום ובמצב הרגשי המתאים, מתעוררים להבין עד כמה אכן בני הזוג רוצים לאפשר זמנים שקטים ורגועים לזוגיות בריאה.

קשה לי לייעץ באופן אישי כיצד אכן ניתן למצוא זמן לכך, כי אינני מכיר אתכם מקרוב, אולי כדאי להתייעץ עם רב שמכיר אותך יותר אישי, אולי עם יועץ נישואין. אבל כאמור העיקר לפתוח את הנושא עם האשה שבעצם המירדף אחרי הפרנסה גורם לכם לאבד את היופי של החיים ומה עושים. וה' יעזור שתזכו לסייעתא דשמייא לכך, וכל זה הוא בכלל מצוות שלום בית שגדולה היא עד מאוד, וכמו שמצינו שנר שבת עדיף מפירסומי ניסא משום שלום בית.

 

בהצלחה רבה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל