לתרומות לחץ כאן

שמירת עיניים במפגש משפחתי

בס"ד
שלום לכבוד הרב,
אני בעל תשובה כ8 שנים ב"ה והתחתנתי לפני 4 חודשים. אשתי מגיעה מבית דתי לאומי והתחזקה המון בשנים האחרונות. היא התקרבה דרך יהודי בעל תשובה שנותן שיעורים מעורבים לבנות אפילו כשהן לבושות בבגדי פריצות והוא מסתכל עליהן. יאמר לזכותו, שהוא ואשתו זכו לקרב עשרות ואולי מאות יהודים לה' יתברך, ואני מכיר אותו באופן אישי שהוא אדם ירא שמיים, והוא עושה מה שעושה לכבוד ה' יתברך. הבעיה היא, שבבית של ההורים של אשתי המון פעמים גיסות, דודות ובנות דודות אינן לבושות בצניעות ושרות וכו' דבר שגורם להרבה בעיות שלום בית ביני לבין אשתי מכיון שאלו עברות מפורשות בתורה ובשו"ע. אחת הטענות של אשתי – אם כך איך הוא רב נותן שיעורים לבנות? שהרי אם לטענתה אם יש בכך "קירוב" ו"אחדות" בין המשפחה וכו' הרי הדבר מותר. רציתי לשאול, האם יש בעיה בעצם ההתכנסות המשפחתית הזאת? אני איני מצליח לשמור את עיני ונופל להרהורים קשים מאד. אשתי לא מאמינה לי שזאת בעיה הלכתית וחושבת שיש לי משהו אישי נגד משפחתה. מחילה על האריכות ותודה רבה על התשובה.

תשובה:

שלום רב,

ראה, אם אכן אתה נופל להירהורים קשים כפי שאתה כותב, ודאי שיש להימנע מביקורים אלו. הרי זה איסור גמור, ולא תתורו אחרי עיניכם. ראה בשו"ת אגרות משה מה שכתב על הסתכלות בנשים, שאם יש לו מזה הנאה וכד' יש בזה איסור דאורייתא. וראה עוד במשנה ברורה (סי' עה סק"ז) אין ספק שאותו רב המוסר שיעורים כנראה אינו מגיע להירורים, אחרת זה היה אסור לו, ולכן יש לו גם סיעתא דשמיא להחזיר בתשובה. אין ספק שהמטרה של קירוב, אחדות, הם מטרות חשובות מאד, אבל ודאי שאינם יכולים לבוא על חשבון איסור גמור.

יחד עם זה, אתה חייב להתיישב לשיחה עם אשתך לראות איך ניתן להגיע לביקורים כאלה או דומים להם ללא חשש להירהורים. בקשתה שתבוא לביקורים אצל משפחתה היא בקשה ליגיטימית ביותר, וזו זכותה, וחובתך גם לעמוד בהם. יתרה מזו, זה גם חשוב עבורך, שאשתך תרגיש בנוח איתך בחברת משפחתה. הייתי מציע לך להתייעץ ביחד עם אשתך עם רב המכיר אותכם, כך שתבואו לידי פתרון המניח את דעת שניכם. אסור לך קבל כאלה החלטות לבד, ולהנחית אותם על אשתך הטריה!

הרבה הצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל