לתרומות לחץ כאן

אישור רפואי בהערמה

בס"ד
נדהמתי שקראתי ו(גם שמעתי בדרשה) ,ששכיר שהמעסיק שלו אינו משחרר אותו מלעבוד בחוה"מ , יכול להוציא מרופא המשפחה ( בהערמה) ימי מחלה עבור ימי חוה"מ למרות היותו בריא ולהיות פטור מלעבוד באותם ימים!!!
א. מן המפורסמות שלפי דינא דמלכותא המעסיק מחוייב בתשלום ימי המחלה ואין לו יכולת החלטה למנוע זאת , אבל איך יתכן שישולמו לשכיר בגין ימי עבודה שלא עבד הרי זה בבחינת "נהנה מהגזל" ?
ב. אם תאמר שישולמו לו בקיזוז ימי חופשה הרי שימי חופשה מתוערפים לפי ותק וגם פתרון זה לא הוצע בהלכה דנן ?
מה דעתו?

תשובה:

שלום רב,

אני לא יודע היכן קראת ושמעת, אבל לי זה נשמע גזל גמור. אין ספק שהמעסיק שדורש שהעובד יעבוד גם בימי חול המועד אינו נוהג כשורה, אבל אף אחד לא כופה על העובד להמשיך לעבוד במקום עבודה זה. אישור רפואי שהוא חולה כשהוא בריא, ולכן הוא מבקש שלא לעבוד למרות שהוא מקבל על כך משכורת זה גזל גמור, זה שהמעביד אינו נוהג כשורה אינו מתיר מהעובד לגזול. יתכן שנאמר היה באופן שהוא אינו מתוגמל כלל על הימים שאינו עובד בהן בפועל.

שבת שלום

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. יש לעובד אפשרות שלא לעבוד בחוה"מ בהסכמת המעביד על חשבון ימי החופשה השנתיים.
    לפי חוק חופשה שנתית ניתן לקבל רק יום אחד חופשה באמצע השנה עם הודעה מוקדמת של 30 יום אפילו אם המעביד אינו מסכים, אבל בדרך כלל ניתן להגיע להסכמה על יומיים-שלושה. כמו כן, אם העובד לא ניצל את ימי החופשה המגיעים לו לשנה הקודמת, הרי הוא יכול לבקש אותם גם באמצע השנה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל