לתרומות לחץ כאן

עד איזה גיל יכול מורה גבר ללמד ילדות שחיה

מאיזה גיל יש ל הקפיד שהמורה שחיה של ילדה לא יהיה ממין זכר?
(הילדה בבגד-ים בברכה והמורה עוזר לילדה לצוף וללמוד לשחות).
ומאיזה גיל יש להקפיד שהילדה תשחה בברכה נפרדת לבנות בלבד?

תשובה:

שלום רב.

לכתחילה מגיל 6-7 יש למצוא מורה אשה שתלמד את הילדות האלו שחייה. אם אין דרך אחרת אפשר להקל במורה גבר, וראוי שהבנות ילבשו חלוק ארוך.

לענין שחיה בבריכה לבנות בלבד, מגיל 6-7 אסור להם לשחות בבריכה שיש בה גברים, ויש המחמירים כבר מגיל 3.

מקורות:

עי' ביאור הלכה ריש סי' ע"ה לגבי לקרוא ק"ש נגד טפח מגולה באשה דכתב דמגיל ג' שנים אסור, והחזו"א סי' ט"ז אות ח' נחלק עליו דבגיל זה שאין הרהור שרי, ובאור לציון (ח"ב פ"ו אות י"ב) כתב דגיל שש או שבע יש הרהור גם לחזו"א וכך נוהגים רבים.

לגבי מורה לשחיה, יש להקל כאשר אין אפשרות אחרת מדין מה שכתבו הפוסקים לענין רופא וכדו' שבעבידתיה טריד, כמבואר בש"ך יו"ד קצה,כ בפלתי קצה,ז ובעוד אחרונים, ור' גם באגרות משה אבן העזר חלק ד' סימן סב לענין מציל בים שאין בזה איסור מעיקר הדין לנשים אף אם אינם לבושות בחלוק, אמנם לענין מציל החמירו רבים מהפוסקים בזה שלא להקל לרחוץ בלי חלוק כיון שמכשילים את המציל, אך שם אין הוא עסוק כל הזמן בעבידתיה (ר' באז נדברו יב,מד דברי יציב אבן העזר סימן מה, וראה גם באוצר דינים לאשה ולבת עמוד שפה וטהרת המשפחה עמ' 248 והליכות בת ישראל עמוד קא שכתבו שחייבת ללכת לים רק עם חלוק), ובמורה לשחיה דומה הוא לרופא ולשאר הדוגמאות בפוסקים שבעבידתיה טריד ולכן כאשר אין ברירה אפשר להתיר.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. הטעם של בעבידתיה טריד לא נראה כל כך שייך בלימוד שחיה שכל האוירה בברכה והליבוש של הבגד ים ומלמד קבוצה של ילדות ולכן נראה שיש עניין גדול להחמיר בזה מה עוד שבהתאמצות קצת ניתן להשיג מדריכת שחיה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל