בעניין קנין אודיתא, רציתי לשאול לשיטת הסוברים שבעינן עדים – האם דרושים שני עדים בשעת ההודאה ממש, מה הדין בהודה בפני עד אחד ואח"כ בפני עד שני?
תשובה:
לכאורה גם הודאה בדרך זו היא קנין.
מקורות:
בשו"ע חו"מ סי' ל סעיף ו נפסק שניתן להוציא ממון על פי צירוף של שני עדים המעידים על הודאה זה שלא בפני זה. הסיבה שצריך עדים בקניין אודיתא לדעת הקצות בסי' מ סק"א, היא שצריך הודאה המחייבת בבית דין, ואם כן גם אפשר בשני עדים זה שלא בפני זה.
לעניין עדים בקניין אודיתא עיין כאן.