לתרומות לחץ כאן

ויכוח בין עובד למעביד על רקע דמי מחלה

שלום וברכה! אני עובד במוסד דתי חרדי מאוד! לפני כשנה התגלה אצלי בקע הרניה (קילה) בצד ימין ושמאל של הבטן ובטבור, עקב כך עברתי 3 ניתוחים בפרק זמן של כחודשיים. קיבלתי חופשת מחלה ע"י הרופא של כחודשיים-שלושה מניתוח לנתוח. במקום העבודה שציינתי לא קיבלו זאת יפה וטענו שהייתי יכול לחזור לעבודה הרבה קודם לכן ולא כפי שאמרתי להם שהרופא נתן לי חופש מחלה ע"פ שציינתי. לפיכך בזמן שהייתי בחופשת מחלה הביאו עובד חדש במקומי והוא מועסק כל השבוע פרט ליום אחד בו אני מגיע ועקב כך ירדה המשכורת שלי פחות מחצי. עלי לציין שמנהלי המוסד הם חרדים מאוד ולכן הפליא אותי מעשה זה . אני מעריך שהם התיעצו עם הרבנים שלהם ולפי זה קבעו כך. עלי לציין שהם אשכנזים ואני בחור ספרדי.
שאלתי: האם הם פעלו נכון ע"פ דין תורה?
תיזכו למצוות

תשובה:

שלום רב,

חוק דמי מחלה קובע שיש לשלם משכורת חלקית לתקופה מסוימת, אינני בקי בפרטים, יש לברר אצל עורך דין.
ההלכה היא גם כן לפי החוק, מאחר שכן המנהג גם במוסדות חרדיים ביותר.
אני מניח שהמעביד חולק על שיקול דעתו של הרופא שנתן לך חוות דעת, הוא משוכנע שחוות הדעת היא נדיבה ביותר, עם כן עליכם לפנות לבית דין או לבורר מוסכם.

מקורות:

ביחסי עובד ומעביד חוקי המדינה קובע, כל עוד שלא התנו אחרת או שהיה ידוע בבירור שבמקום זה לא נוהגים כן. הדין שהכל כמנהג המדינה בפועלים מבואר בשו"ע חו"מ סי' שלא. הדין שמנהג במקום מסוים קובע יותר ממנהג המדינה עיין בשו"ת אגרות משה חו"מ ח"א סי' עו. ועיין בעלון המשפט גליון 33 עמוד ד עוד פרטי דינים בעניין זה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל