לתרומות לחץ כאן

זכויות 'בנים ממשיכים' במגרשי מושב

במושב שלי נעשית הרחבה לבנים ממשיכים. לפי תקנות המינהל הזכות נובעת ממי שיש לו נחלה אבל הרישום במינהל לקבלת מגרש יכול להתבצע רק על ידי בן ממשיך.
אני קיבלתי יפוי כוח משני הורי ובו הם כותבים במפורש כי אני הבן הממשיך וכי בשבילי מיועד המגרש. עקב כך שילמתי למינהל 130,000 ש"ח בצ'קים (בנתיים נפרעו 40,000 ש"ח מתוכם).כמו כן בכל נושא ההרחבה אני טיפלתי לבד (העניין נמשך כשנה).
יובהר כמצד ההגינות אף דיברתי עם אחי ושאלתי אותם אם הם מעוניינים לקחת חלק בעניין ההרחבה או לגור בכפר ותשובתם היתה שלילית. בימים אילו ממש לפני הרישום במינהל אחיי החליטו שהם אומנם לא מעוניינים לגור בכפר אבל הם מעונינים למכור את המגרש ולקבל את החלק שלהם לטענתם.
ברצוני לשאול שני שאלות עקרוניות: 1. האם לאור זה שאני היחיד ששילמתי והיחיד שקיבל ייפוי כוח והתעסק בעניין אני הוא בעל הזכות ולהורי אין זכות לחזור בהם מהתחייבותם. 2. האם חלים כאן דיני המתנה או שמכיוון שהמגרש הוא לא של הורי אלה של המינהל וצריך לשלם על זה כסף מלא ואז לא חלים דיני המתנה. 3.למי שייך הזכות למגרש והאם אני צריך לפצות את אחיי.

תשובה:

אינני מכיר את תקנות המינהל וגם לא רואה דרך כיצד לבדוק אותן, כך שאינני יכול להשיב תשובה ודאית. אני משיב לפי הבנתי.

אני מבין שהמגרש הוא של המינהל, ובעיקרון היו רשאים לתת מגרש אף לאדם שהוריו אינם גרים במושב, אלא שהחליטו על פי שיקוליהם להעניק רק לבנים ממשיכים. אם כן, חתימת ההורים היא תנאי בלבד של המינהל, ואם לפי תקנות המינהל אינם יכולים לחזור בהם מהעיסקה שעשו איתך בשלב זה, גם הוריך אינם יכולים לחזור, ואחיך אינם זכאים לפיצוי. עם זאת ביחסים שבין בני משפחה ראוי להתפשר ולא לנהוג בשיטת 'יקוב הדין את ההר'.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל