לתרומות לחץ כאן

מחשבה פסולה בשעת תשמיש

שאלה:

שלום לכבוד הרב אתחיל בהסבר: אם אני אגיד עכשיו לרב, כבוד הרב אל תחשוב עכשיו על פיל ורוד! שלא יעלה על מחשבתך חלילה!!! אני בטוח שכרגע עלה במחשבתו של הרב פיל ורוד!! ועכשיו לשאלה: שמעתי שיעור של רב גדול ומוכר בדורנו… אבל היה שיעור שאני מצטער ששמעתי אותו (לא מצטער על מצוות לימוד תורה חלילה אלא על השיעור הספציפי הזה) בשיעור הרב דיבר על נושא הבינו לבינה בהמשך השיעור הרב דיבר קשות על נושא החשיבה על אשה אחרת בזמן התשמיש… כלכך קשה ובאופן מאיים שאם ואם ואם אז כך וכך וכך… מאז שנבהלתי מעצם הרעיון וההשלכות בגלל הדיבור הקשה אני תמיד נזכר בזה בשעת תשמיש ואז מנסה לא לחשוב על פיל ורוד… הפיל הורוד הזה זה נשים בראיתי במשך היום וסתם סתם סתם עולום לי לראש דוקא בגלל הנושא הזה… לפני השיעור בכלל לא עלה על ראשי מכיון שאת ההלכה על אישור זה למדתי באופן הנכון כהלכה רגילה ולא כהפחדה מרב כלשהוא שכנראה לא יודע איך להעביר את הדברים לקהל בדורנו

תשובה:

שלום וברכה

ראשית, אני בכלל לא אוהב שמדברים בנושאים כאלו כך בשיעור, נראה לי שזה יצר הרע של פריצות לעסוק ברבים בענינים אלו, ולא ראיתי לגדולי התלמידי חכמים שכך עשו. הצניעות מוטבעת בעם ישראל בכל הליכותיהם, לעיתים מצוי שאדם שלא למד בישיבות אלא חזר בתשובה בגיל מבוגר, אף שנעשה ת"ח אין לו רגישות מספקת בענינים אלו והוא עוסק בכך ברבים, אבל זה לא ראוי.

לעצם הענין, תפסיק לחשוש מכך וממילא זה יעלם… לא צריך לעסוק בזה, מקובלנו מרבותינו שנוהגים כדרך העולם זה הנורמלי וכך צריך להיות. כל עיסוק מוגזם בעניני קדושה גורם את ההיפך להרהורי עבירה. יהודי צריך להיות שקוע בלימוד תורה ולא ללכת למקומות פרוצים, שמירת עיניים נורמלית שאינה מזקיקה מחשבה מרובה, ויותר לא לעסוק בזה, זה רק גורם את ההיפך.

תחשוב כיצד לשמח את אשתך וחוץ מזה שום דבר לא מעניין בשעת מעשה.

יום נעים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל