ברכת היין בתוך הסעודה לאחר קידוש

שאלה:

האם נכונה השמועה שהקידוש פוטר את היין בסעודה רק לרגיל לשתות? ואם כך הם פני הדברים מהי ההגדרה המדוייקת לכך? וכמו שאומרים "תמיד יש פעם ראשונה" אז מתי בדיוק זה מפסיק להיות "פעם ראשונה" ומתחיל להיות רגיל? כומ"כ א' שרגיל לשתות אך לא ממש כל שבוע אלא רק כשהמצב הפיננסי מאפשר לו לקנות בקבוק נוסף / בקבוק יותר גדול מה תהיה הגדרתו?

תשובה:

שלום וברכה

הרעיון של מי שרגיל לשתות, הוא לא סתם גזירת הכתוב, אלא שמי שמסיח דעת מהברכה היא לא מועילה לו כאשר ימלך לאכול עוד, זה כלל רגיל בברכות הנהנין. ממילא אדם שיכוין שרצונו לשתות יין בסעודה ודאי זה יועיל לו גם אם זה פעם ראשונה, זה בכלל לא הנושא, הרעיון הוא שגם אדם שלא חשב כלום, אם הוא רגיל לשתות זה לא נחשב לו היסח הדעת, וממילא זה פוטר מה שישתה בסעודה. אני מקווה שעכשיו מובן. ראה משנה ברורה סי' קעד.

ערב טוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל