לתרומות לחץ כאן

התגיירה בקטנותה ומחתה בגיור כשנודע לה והיא כבר נשואה

שאלה:

שאלה להלכה ולא למעשה. מה קורה לגיורת שהתגיירה בקטנותה ע"ד ב"ד ולא נודע לה מכך עד לאחר שהתחתנה כדת משה וישראל ונולדו לה ילדים וכעת נודע לה והיא מחתה. א) האם בעלה עבר על איסור גויה למפרע? ב) האם כל ילדיה גוים?

תשובה:

שלום רב,

אכן כן. אם היא לא ידעה שגיירו אותה בעודה קטנה. היא יכולה למחות מיד כשנודע לה, ואז הגיור יתבטל כמובן למפרע ונמצא שבעלה עבר על איסור גויה באונס כמובן. וגם ילדיה אינם יהודים. 

מקורות:

מבואר במהרש"ל כתובות פ"א סי' לה. שהגדילו יכולים למחות הכוונה היא כאשר נודע להם הגיור והאפשרות למחות. וכך כתב גם בשו"ת אגרות משה (יו"ד ח"א סי' קסא) וציין שאם כך, כדאי לומר להם בתחילה כדי שלא להיות בספק שמא ימחו כאשר ישמעו על כך. וכך גם כתב בשו"ת מנחת יצחק (ח"ג סי' צט אות יג): "פשיטא שצריכים להודיע להילד קודם שנתגדל שהוא גר, דאם לא כן, הלא אף שנוהג מנהג יהדות, מכל מקום כשיתודע אח"כ שהוא גר, יוכל עוד למחות דדוקא אם ידע שהוא גר, ולא מיחה אחרי שנתגדל, ונהג מנהג יהדות, שוב לא יכול למחות, אבל לא ידע שהוא גר, בודאי יכול למחות כשיתודע, דאפשר לו לומר, מה שלא מחיתי מקודם, הי' מחמת שחשבתי שאני יהודי מלידה, (ואחרי שעלה בדעתי כן בפשיטות, מצאתי שכתב כן גם בספר אגרות משה יו"ד סי' קכ"ב)". אמנם בשו"ת תשובות והנהגות ח"ב סי' תקיב כתב מסברא שאינו יכול למחות גם אם לא ידע, אם קיים מצוות לאחר גיל יג, ודבריו צ"ע.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל