לתרומות לחץ כאן

תוספת בנייה על פי הלכה

שאלה:

שלום אני מתעניין בקניית דירה שבנו תוספת על הגג. חלק מהשכנים חתמו והעירייה אישרה את הבנייה. חלק אחר לא חתם. שלושה מאלה שלא חתמו תובעים את בעל הדירה בערכאות. שאלתי האם עלולה להיות שאלה ממונית בדירה זו? האם אותם שכנים שלא חתמו י באופן כללי: האם בזכותם של השכנים למנוע את הבנייה או רק לתבוע פיצוי כספי? האם עלי לגשת לכל אלה שלא חתמו ולבקש מהם הסכמה או שאלה שלא תבעו נחשבים כמוחלים? בתודה מראש

תשובה:

שלום וברכה,

ניתן לסמוך על אישור מהעירייה להרחיב, ואין צורך לחשוש בבעיה הלכתית. העירייה מצריכה רוב כאשר מרחיב בשטח פרטי או בשטח משותף שכולם יכולים לבנות בשווה. ולכן בנייה שנעשתה בצורה חוקית אין חשש של קרקע גזולה, ומותר לך לרכוש את הדירה. וכמו כן אינך צריך לדרוש הסכמה מהשכנים שלא חתמו.

חשוב שתציין בחוזה של רכישת הדירה שכל דו"ד/ תביעות משפטיות/קנסות וכדו' יהיו על המוכר הדירה ולא עליך. כך שבעתיד לא תצטרך לדון או לקבל קנסות. בשום צורה שהיא.

בהצלחה ועסקה טובה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. רציתי להבין מדוע בנייה מאושרת כחוק תקפה מבחינה הלכתית? וכי לרוב יש זכות הלכתית לכפות את המיעוט להסכים לוותר על חלק משותף? האם זה בגלל שכל הרוכש קרקע רוכש על דעת זכויות המוקנות לו בחוק?

    תודה

  2. בבנייה בחלק המשותף כל הדיירים מקבלים חלקים שווים בחלק המשותף, ויש לראותו כחלוקת השותפים, וזכותו של הרוב לכפות על חלוקה. פעמים שיש הסתרת חלון שהחוק מתיר, והלכה אוסרת, במקרה כזה לא יועיל ההיתר של החוק. אבל לרוב אין התנגשות עם ההלכה. ולכן אדם שקונה דירה שהורחבה עם אישורי בנייה לא צריך לחשוש. וגם במקום שיש בעיות הלכתיות בית הדין לא יכפה להרוס את הבנייה, אלא לפצות את הניזק.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל