לתרומות לחץ כאן

חילוץ ממעלית ע"י צוות מכבי האש

שאלה:

האם מי שהזמין את צוות מכבי האש לחלץ מהמעלית צריך לשלם את החילוץ כאשר קיים שירות חילוץ מחברת המעליות, וכן אם המחולץ לא הזמין רק אחד מהשכנים או אדם זר, על חלות התשלום, על כל הדיירים המחולץ או המזמין.

תשובה:

שלום וברכה,

המזמין שירות של חילוץ צוות מכבי האש, חייב הוא לשלם מכיסו עבור החילוץ והצלה. ולכן אם הנתקע הוא שהזמין את צוות החילוץ או ששלח אדם אחר שיזמין עבורו חילוץ של כיבוי אש, חייב הנתקע לשלם. ואם אדם זר הזמין מעצמו חילוץ של כיבוי אש, המזמין חייב לשלם מכיסו את הוצאות החילוץ. ולמרות שכוונתו הייתה לטובה, לא יכול לחייב את ועד הבית או את הנתקע במעלית, מאחר וניתן היה להזמין את שירות הביטוח של המעלית.

בהצלחה.

מקורות:

אם הנתקע הזמין שירות כבאות, חייב לשלם עבור הצלתו, ואין אפשרות לחייב את ועד הבית מאחר וועד הבית מבוטח, ואם מחייבים את וועד הבית חייב הוא לשלם לוועד הבית, כדין המציל עצמו בממון חברו שחייב לשלם, וכמבואר בשו"ע חו"מ סימן שנט ס"ד. וסימן שפ ס"ג.

ואם ואדם זר הזמין שירות של מכבי אש כי להציל את מי שנתקע במעלית, מבואר בשו"ע שם שאם שבר כלים כדי להציל את חברו – פטור המציל, כדי שלא ימנע מלהציל את חברו. אמנם נראה שאם יכל להציל בלי לשבור כלים, חייב לשלם, וכאן שיכל להזמין את חברת הביטוח, לא יוכל לתבוע את ההוצאה מאותו אחד שנתקע, שלא נהנה מההוצאה כיון שיכל להציל בחינם מחברת הביטוח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל