לתרומות לחץ כאן

כתב מינוי סוכן כשהראשון השיג את ההצעה והשני לא

שאלה:

שלום אני מנהל ישיבה ורוצים לעשות ביטוח על התכולה (ספרי תורה, שולחנות וכו) וצד שלישי. פניתי לסוכן ונתן לי הצעה מאד זולה של כ-2300 ש"ח לשנה והשתתפות עצמית של 10000 ש"ח. שאלתי אותו איזה חברת ביטוח זה והוא אמר לי שזה חברת X. גם אמר לי שיש סיכוי להוריד את ההשתתפות העצמית ל5000 ש"ח. אחרי כמה ימים פניתי לסוכנת אחרת והישיגה הכי זול ב8000 ש"ח לשנה בערך (הסוכן הראשון פנה לכמה חברות ביטוח ורק אחת מהם נתנה כ2300 לשנה, ושאר החברות היציעו יותר מ6000 ש"ח). אמרתי לסוכנת השניה שהשגתי דרך סוכן אחר בכ2300 ש"ח בחברת X. היא אמרה לי שאם אני רוצה אני יכול לשלוח לה את ההצעה שהסוכן הראשון נתן לי ואז היא תפנה לחברת X ותבקש מהם שיתנו לה את אותו מחיר. אם חברת X תסכים, אז אני אצטרך לחתום לסוכנת "כתב מינוי סוכן" שזה אומר שאני מסכים לעשות את הביטוח עם חברת X דרך הסוכנת ההיא ולא דרך הסוכן הראשון. אני קצת מעדיף לעשות את זה דרך הסוכנת. השאלה האם מותר לי לעשות את זה דרכה כי הרי סוף סוף הסוכן הראשון הוא זה שהשיג לי כזאת הצעה זולה. וגם אני אצטרך לשלוח לה את ההצעת מחיר שהסוכן נתן לי. וגם הסוכן רק אמר לי שזה חברת X בגלל שאני שאלתי אותו. אם כן מותר,רציתי לשאול האם מותר לי גם להגיד לסוכנת שהסוכן הראשון אמר לי שיש סיכוי להוריד את ההשתתפות העצמית ל5000 ש"ח ולבקש ממנה שגם היא תנסה להוריד. תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה,

מצד ההלכה אין איסור ללכת לסוכן השני ולספר לו את המידע שקיבלת מהראשון – שחברה פלונית הסכימה במחיר נמוך. מצד ההוגנות שבדבר, יש לבדוק את הנסיבות העומדות – ברור שלא הוגן ללכת לסוכן אחר עם מידע של הראשון. אבל אם יש סיבות מיוחדות להעדיף את הסוכן השני היום ויש בעיות עם הסוכן הראשון, ניתן לכתחילה לעשות כן.

בהצלחה. 

מקורות:

מידע שנהוג לשלם עליו, כגון תיווך דירות – אסור להעביר. אך מידע מסוג כזה לא משלמים על המידע אלא על ניהול הפוליסה. ולכן מותר להעביר את המידע מסוכן לסוכן. אלא שיש לבדוק את הנסיבות כדי לדעת האם ראוי לנהוג כן. 

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל