לתרומות לחץ כאן

סילוק גג הסוכה כשמפריע לשכן מלמעלה

שאלה:

אני גר בקומה שניה, לשכני מתחתי יש סוכה שיוצאת מתחת לחלון חדרי, עד היום הסוכה היתה מקורה כל השנה בגגון, כעת השכן רוצה להופכה למרפסת פתוחה, בה יוכלו לשחק שם ילדיו ונכדיו וכיו"ב, כאמור, הסוכה היא ממש מתחת לחלון החדר, באופן שאם הוא מסלק את הגגון, הסוכה נהפכת למרפסת פתוחה מתחת לחלוני, הדבר ודאי ירבה רעש ממש לתוך חדרי, האם בכוחי לעכב עליו את סילוק הגגון?

תשובה:

שלום וברכה,

אין אפשרות לעכב על בעל החצר לסלק את הגג. מאחר ומדובר ברעש של דיורים סבירים, ובנוסף הגג לא חלק מהבניין ולא נחשב שמשנה מהבנייה של השותפות.

בהצלחה.

מקורות:

נחלקו הפוסקים האם ניתן למחות בשכן שעושה מלאכה שמרעישה לשכנים. לדעת השו”ע יכולים למחות בידו. ולדעת הרמ”א זכותו לעשות מלאכה בביתו גם אם מרעיש לשכנים, ואין זכות למנוע אותו. אך אם השכן חולה יכול למונעו מכך. וכתבו פוסקי זמנינו שרעש בשעות המנוחה נחשב להטרדה שמביא חולי ולכן יכול למנוע. וחידש החזו”א שרעש רגיל שמגיע ממלאכות רגילות שכל אדם עושה בתוך ביתו – כגון מכונת כביסה, מזגן, מיקסר וכדו’ או רעש של ילדים, אין למונעו גם אם השכן חולה. ולכן אין אפשרות למנוע מהשכן את הרעש של ילדים שמשחקים בחצר. ואין אפשרות לחייב את השכן להשאיר את הגג בחצר.

ראה שו”ע חו”מ סימן קנו סעיף ב. חזו”א סימן יג ס”ק יא.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל