לתרומות לחץ כאן

תשלום עבור בניית מרפסת על הרחבת בנייה של שכן

שאלה:

השכן מתחתיי הרחיב את ביתו ואני מעוניין להשתמש בתקרה שלו המרפסת לביתי ויש לי מספר שאלות לגבי התשלום :
1. לפי שאלה שנשאלתם בעבר : "חלוקת הוצאות בניה בין שכנים המרחיבים כשאחד בונה מרפסת" ראיתי שתשלום עבור מרפסת הינו רבע מתשלום עבור בניית חדר,האם מדובר בכלל גורף ?
2.אני יודע שאני אמור לשלם עבור יסודות,עמודים וחצי תקרה אך השכן מעוניין להכניס לתוך ההוצאות גם את תשלום האדריכל,המהנדס,הטרקטורים שהוא הביא לשטח את השטח וכו' האם הוא יכול להשיג עליי את התשלום עבור הוצאות אלו או שאני חייב לשלם נטו עבור בניית היסודות והעמודים והתקרה בלבד ? הרי אם אני ארצה לבנות הרי אצטרך להביא אדריכל ומה שביניהם באופן עצמאי אז למה שאשלם על האדריכל שלו ?
3. הבניין בן 4 קומות והתשלום אמור להתחלק ל4 ,אך כעת רק אני מעוניין להרחיב,אז האם אני צריך כעת לשלם לו רבע ואת השאר ישלמו לו שאר הדיירים כשהם ירחיבו,או שכעת אני אמור לשלם לו חצי ובעתיד כשהשכנים ירחיבו הם ישלמו גם לי וגם לו ?

תשובה:

שלום וברכה,

  1. אין הבדל אם אתה בונה חדר או מרפסת, אם אתה משתמש על גבי התקרה של השכן שהרחיב והיציקה שלו נעשית עבורך רצפה, אתה חייב לשלם לו חצי מהוצאות התקרה. [כל הנ"ל דווקא אם אתה לא צריך יציקה לרצפה של המרפסת שלך].
  2. החפירה של הטרקטור הוא לטובתו ולא לטובתך, אתה צריך רק את היסודות והעמודים שלו. לכן אתה צריך לשלם עבור יציקת היסודות והעמודים. והחפירות הנדרשות ליסודות. עלות האדריכל שבנה לו את הבית אינך חייב לשלם. אם היה הוצאות אדריכל עבור היסודות אתה צריך להשתתף איתו בזה.
  3. יש בזה חילוקי דעות. ונראה שעליך לשלם חצי מהיסודות והעמודים, ובעתיד ששאר השכנים יבנו, יצטרכו לשלם לשניכם.

בהצלחה וחנוכה שמח.

מקורות:

ראה כאן

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל