לתרומות לחץ כאן

שירת נשים כשאינו מכירן ואין חשש הרהור

שאלה:

ערב טוב.

דיסקים של ילדים ששרות שם נשים, ואינני מכירם כלל וכלל. האם מותר לגבר לשמוע אותם? במידה ולא, אז מה ההסבר למיתוס שאם הוא לא מכיר אותה ולא ראה אותה מעולם וזה לא עושה הרהורים, מותר?

תשובה:

שלום רב,

יש שחלקו על ההיתר הזה שאם אינו מכירה מותר לו לשמוע את קולה, ראה בשו”ת בית שערים סי’ נג צידד להקל באופן שאינו מכירה כלל ולא ראה מעולם אפילו את תמונתה, וראה שו”ת שבט הלוי ח”ג סי’ קפא שדחה דבריו בחריפות, ולדעתו אין סברא זו אמורה אלא לענין ראיית בגדי צבעונים של אשה, שכיון שאינו מכירה אין בכך גירוי ליצרו, אבל שמיעת קולה גורם להרהורי עבירה  גם כשאינו מכירה. טוכן הורה הגרי”ש אלישיב. אולם, בשו”ת אור לציון ח”ב פ”ו סעי’ יג הקל בזה לענין שמיעת קול אשה ששרה מבית אחר כשאינו מכירה.

ודעת הגר”ע יוסף זצ”ל להקל באופן שלא ראה אותה מעולם. וכך כתב בשו”ת יביע אומר חלק ט’ (או”ח סי’ קח אות מג): “ומה שכתבתי שם (כלומר, ביביע אומר חלק א’) שאם ראה אותה בתמונה גם כן אסור, אינו מוכרח, שיש לומר דהא דאמרינן בתענית וכו’ זהו רק כשראה אותה בחיים חיותה במלוא קומתה, וכ”כ הגאון רבי יוסף חיים בספרו בן יהוידע (תענית ה), שאם ראה אותה בצורה ותמונה לבד, אין לחוש”. כלומר, העולה מדבריו שכל הזמרות אותן אתה מכיר, גם לדעת הגר”ע יוסף אסור  לשמוע מאחר שכבר ראית אותן שרות.

הרבה הצלחה

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. הרב ציטט מהיבי"א: "…שאם ראה אותה בצורה ותמונה לבד, אין לחוש" ע"כ. זה אומר שאם ראה אותה רק בתמונה או סרטון וידאו עדיין אפשר להקל לשיטתו, כל עוד לא ראה אותה ממש לפנין, הלא כן?

  2. זכור לי בשם הרבי מליובביטש שע"ז נאמר בפרקי אבות ג דברים מוציאים את האדם מהעולם וא' מהם זה גילוי עריות
    והרי פרקי אבות זהו מילי דחסידותא ולא הלכות ?
    אלא הכוונה על דבר כזה שיש מתירים אותו.

  3. זכורני שזהו סגנון כתיבתו של מרן זצ"ל כאשר הוא כותב 'אינו מוכרח' הוא בא לסייג את ההגבלה ולהקל (וכל שכן בנידו"ד שלא כתב סברא לסתור את הראיה. ואכמ"ל.)

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל