שאלה:
שלום כבוד הרב
בסימן שח ס"ק סה -" אבל ליקח וכו' – ואף שכבר נשתמש בו מבע"י עדיין לא נעשה כלי בכך דלא היה דרכם ליחודי קנים להכי [ר"ן] ולפ"ז לדידן דדרך ליחד קנים לתלות עליהן שרי בהכי [אחרונים"- האם לפי זה מתקן הכביסה בשבת בימנו מותר בטלטול ?
תודה
תשובה:
שלום וברכה
ברור שהוא נקרא כלי ולא כמו אותו קנה שהוא מוקצה מחמת גופו, אבל יש לדון אם הוא לא כלי שמלאכתו לאסיור שמותר לטלטלו רק לצורך גופו ומקומו.
האם זה לא יהיה כלי שמלאכתו לאיסור כי הרי אסור לתלות כביסה משום חזית עין. ורוב שימושו הוא לזה.
זה מה שכתבתי בגוף התשובה.
הרב כתב יש לדון. השאלה היא למה יש לדון.
בו עצמו לא נעשית מלאכה, מדובר על מראית העין… אבל הפשטות כדבריך.
השאר תגובה