לתרומות לחץ כאן

האם מחובתי לשלם לחניון על ההפסד שמנעתי מרכבים לחנות שם

שאלה:

הייי

אני גר בירושלים נסעתי לפני יומיים עם הרכב שלי והייתי צריך לאסוף את אישתי עם ציוד שהיה איתה כמו עגלה וכ'ו בקיצור הייתי צריך להסתובב באחד הפניות במרכז העיר שאי אפשר להסתובב עשיתי כאילו אני נכנס לחניון ובכניסה לחניון עצרתי את האוטו לבערך דקה וחצי שאשתי תעלה לאוטו עם הדברים הבעיה שבזמן הזה 2 רכבים שרצו להיכנס לחניון התעצבנו ונסעו לחניון אחר השאלה אם אני צריך לשלם כסף לחניון על ההפסד שעשיתי לו יצוין כי זה קרה בשמונה בערב והחניון נסגר ב10 בערב כלומר במידה וכן מה עליי לשלם עבור שעה בשביל כול מכונית או יותר

2. ראיתי בטלוויזיה לא מזמן תוכנית שדיברו שם לשון הרע על הרב עובדיה והרב כדורי אני מודה שבאמצע שראיתי לא עצרתי מסקרנות השאלה איך אני יכול לכפר על דבר כזה קשה כי אני באמת מצטער על זה כי הם באמת מלאכים וברור לי שמה שנאמר שם זה שטיות

תשובה:

שלום וברכה,

יש הלכה שהמבטל כיסו של חברו פטור. פירוש שאדם שמנע רווח מחברו, למרות שאסור לעשות כן אבל אין חובת תשלומים בידי אדם, אלא חייב בידי שמים.

במקרה שלך שעשית זאת שלא בכוונה להפסיד את החניון, וגם זה לא ברור נזק, כיון שהרכבים יכולים להמתין דקה או שתיים, לכן אינך חייב לשלם לחניון, ואפילו בידי שמים אתה פטור.

בקשר למראות בטלויזיה אתה רואה כמה שהשדרנים שם רעים וחטאים ומעיזים לפצות פה בקדושי עליון, לכן כדאי שתעזוב את המכשיר הטמא הזה, ואל תטמא את נשמתך, ולהיפך תתעסק בדברים קדושים.

הרבה בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל