לתרומות לחץ כאן

עליה להר הבית

שאלה:

שלום לרבנים אני רוצה לשאול על הר הבית וקראתי את התשובות ותגובות שבאתר אבל עדין לא הסתפקתי {דרך אגב אני לא עולה רק בגלל שאני פוסק לפי רב עובדיה } יש את דעת הרדבז שסובר ללא ספק שתחת אבן השתיה בלי ספק מקום ק"ק ולכן אפשר למדוד אמנם יש 2 דעות בזה ולכן אלא שעולים היום התחשבו ב2 הדעות ולכן אין אפילו חשש שהיום בפועל הרבה יותר מת"ק אמה כיון שיש את תוספת הורדוס הן ברוחבו של ההר ובעיקר בצפונו ובדרומו אז לא נכנסים אפילו למקום שיש בו ספק מחנה שכינה אז למה אסור? תודה רבה ומחילה רבה על האריכות

תשובה:

שלום וברכה

אינני בקי בגבולות הר הבית, צריך להבין, שכאשר אתה מדבר מול ציבור, לא ניתן לומר עד כאן כן וכאן לא וכו', לא תמיד ישמעו לך ולא תמיד תנאי השטח יהיו דומים. ב. גם במקומות שמותר לעלות צריך קודם טבילה וכו', ואני קובע ברורות, על כל אדם אחד שעולה כדין בטבילה מוקפדת, עולים מאה ללא טבילה!

יום נעים.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. מחילה במידה ותגובתי חריפה במקצת,
    אך לצערי נשמע שאינך בקיא בנושא כלל ובכל זאת קובע ברורות " על כל אדם אחד שעולה כדין בטבילה מוקפדת, עולים מאה ללא טבילה!"
    אני ישמח לתת לך את העובדות בשטח רוב מוחלט של העולים עולים בטהרה (מלבד בודדים שפסקו הלכה כראב"ד או הרמב"ם שטמא קרי מותר בהר הבית ויש להם על מי לסמוך)
    לגבי כאלה שאתה מזהיר שמה יראה ויחשוב שמותר בלי טבילה יושבים שם ישיבת הר הבית ומלמדים אותם את הלכות טבילה במידה ויש חשש וללא נעלי עור שולחים אותם למקווה הטהור והם עולים בטהרה בקיום מצוות מורא מקדש.
    אותם אלו שעוברי אורח כמו שאתה מתאר 100 על כל אחד זה הפוך לחלוטין מן המציאות יש בין 1%-5% עוברי אורח שכל אחד מהם ששומע לאדם דתי במקום עושה כדבריו ואם לא איננו עלה בגלל שראהו.
    "שכאשר אתה מדבר מול ציבור, לא ניתן לומר עד כאן כן וכאן לא וכו’, לא תמיד ישמעו לך ולא תמיד תנאי השטח יהיו דומים" גם כן הדבר אינו נכון בשטח יש הסכמה עם המשטרה לאן בדיוק אדם חובש כיפה יכול ללכת והוא לא מורשה להכינס לאיזורי העזרה ועזרת הנשים (שוטרים מקיפים אותו כך שאין לו אפשרות כלל).
    מן הראוי כאשר אדם פוסק הלכה לא להביא דעה השקפתית מנוגדת למציאות ועליה לפסוק.
    מה גם שאם אתה מודה שאתה בא לגזור כאן גזירה ראוי שתגיד שזאת גזרה וראוי שתכיר את המצב לפני כן.

    בברכה עולה הר הבית בטהרה

  2. אנו מצפים מבית דין לדון כהלכה,

    כאשר רואה אני בין דין שפוסק לאנשים הפך התורה בדברי הבל אשר איננו חקר אותם כמו כמה עולים בטומאה וכמה בטהרה מצווה אני לענות ולמחאות על כך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל