שאלה:
שלום רב,
בבית הכנסת שלנו בכותל המזרחי (ומשוך לדרום) ישנם מעין לוחות זכוכית עם ציורים של שבעת המינים והחגים. בלוח הזכוכית של פורים מופיעה מגילה עם המילים הראשונות, כתר ומעליהן צורה של עיגול צהוב שקרניים מחודדות מקיפות את כולו. איני יודע אם האומן התכוון ממש לצייר שמש אבל ככה הצורה נראית. לוחות הזכוכית תלויים מעל ראשי המתפללים בגובה של כ-3 מ'.
האם צריך להסיר את לוח הזכוכית או לכסות את הצורה בנייר דבק שחור, או שאין בדבר איסור כלל?
תודה רבה וחג שמח
תשובה:
שלום וברכה
בצורת שמש בשונה מהירח, לא אסרו אלא בשמש שלמה ולא חצויה, כיון שהירח נראה חלק מהחודש חצוי, בשונה מהשמש.
מקורות:
ראה שבט הלוי ח"ז סי' קלד.
לא הבנתי את התגובה: העיגול נראה כשמש שלמה. השאלה היא האם יש להתחשב גם ב"הקשר" – לפי הנושא של שאר האיור, הציור האמור אינו בהכרח שמש אבל הוא נראה כשמש, והאם ראוי להחמיר מכיוון שהאיור נמצא בכיוון התפילה.
במבט שני אני בטוח שאין כוונה לשמש זה פשוט החלק העליון של הכתר, והוא זוהר בגלל שהוא מזהב כביכול…
השאר תגובה