לתרומות לחץ כאן

בקשר לעניין של צניעות במקום עבודה

שאלה:

בקשר לזה
שאלה:
בקשר ללבוש של אישה, שאלה שיכולה לעזור גם לאחרים,
אם אישה רוצה לעבוד במקום עבודה אבל המנהל הראשי של מקום העבודה מתעקש שהיא תלבש בגדים שמתאימים לעבודה כאשר אלה בגדים לא צנועים, למשל חולצה עם מחשוף,(כלומר חולצה שמגיעה בערך עד חצי הגוף העליון, כאשר העבודה היא גם עם גברים, ובהרבה מקומות לעבודה דורשים ממנה לבוש כזה, האם לפי ההלכה מותר לה בשביל העבודה להסכים לכך? באם מאוד חשוב לה להרוויח כסף כאשר היא בלי הורים ובלי בעל.
תודה.
תשובה:
שלום וברכה
ברור שאין כל היתר ללבוש שלא בצניעות לצורך פרנסה, זה עוון חמור, אם אתה אומר שבהרבה מקומות עבודה דורשים שהיא תתלבש בחוסר צניעות, הסיבה היא ברורה: כדי למשוך אנשים, אז מה ההיתר? להכשיל אנשים בכוונה תחילה?! אין לי ספק שאין רצון ה’ שתקבל פרנסתה בדרך זו. אבל לפעמים הבוס מסכים שתחת מדי העבודה תלבש העובדת חולצה נוספת, וכך לא תהיה בעיה.
שבוע טוב.

אני לא מכיר מנהלי עבודה שמוכנים להתפשר על הלבוש של הנשים העובדות.
והאישה צריכה כסף כדי לקנות דברים שעוזרים לה להרגיש טוב.
והמדינה לא ממהרת לתת לאנשים דמי אבטלה,
אז במצב כזה מה עדיף לה לעשות?
תודה

תשובה:

שלום רב,

א. ישנם מאות אלפי נשים דתיות שעובדות ברחבי הארץ. אז כנראה שיש הרבה מאד מקומות עבודה שמתחשבים בלבושן הצנוע של הנשים. לכן ברור שאם היא תחפש עוד או תתגמש מעט, ודאי שהיא תמצא.

ב. אפילו אם היא לא תמצא מקום עבודה, אסור לעבוד בתנאים כאלה – זה איסור גמור. וכשם שאתה מבין שבשום אופן לא עובדים במקום שמחייב לעבוד בשבת, גם אם נשארים ללא מקום עבודה. כך גם בסיטואציה הזו שהם מבקשים ממנה לעבור על איסור גמור, שאסור לעבוד בתנאים כאלה.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל