לתרומות לחץ כאן

פרודה שקיימה יחסי אישות עם אדם האם יש אפשרות שיהיה מותר להם להנשא

לאחר עיון ברוב השו"ת בנושא אני פונה אליכם…
לפני עשור בהיותנו חילונים גמורים היינו בקשר חברי כולל יחסי אישות.
מצדי, לא ידעתי שהאשה פרודה בעיצומו של תהליך גירושין והיא מצדה לא ראתה שום פסול בעניין שכן הם היו פרודים תקופה וחיו בבתים נפרדים. בהשגחה, כיום נוצר קשר בייננו. שנינו שומרים תורה ומצוות כיום.
האם יש מקום בהלכה להתיר נישואין, לא בדוחק!

תשובה:

שלום רב,

אולי נתחיל מהסוף.. אם שאלתך האם יש היתר שלא בדוחק התשובה היא: אין. אם יש בכלל היתר זה ודאי בדוחק, אלא שלפעמים המציאות היא זו הקובעת האם זה השעה הדחוקה או לא. לדוגמא אדם שכבר נשוי, נולדו ילדים, וחזרו בתשובה וכך נודע להם שיש בעיה, אז ודאי השעה דחוקה.

לעצם השאלה. הבעיה בסוגיה זו היא כפולה, גם דאורייתא וגם דרבנן. וכדי שיהיה מותר בדיעבד, צריכים דבר ראשון לבדוק שאין איסור דאורייתא. הכלל הוא שאם היא שוגגת אין איסור דאורייתא. כפי שנפסק בשו"ע אבה"ע סי' קעח. אלא שלא רק שהיא שוגגת באיסור אין איסור דאורייתא, אלא רק אם גם אין מעילת מעל. משום שאם היא מעלה מעל באישה (בבעלה) למרות שסברה שמותר, היא אסורה מדאורייתא כפי שפסק המהרי"ק הובא שם בשו"ע.

וכאן עולה השאלה באופן שהיא כבר נפרדה לגמרי מבעלה נניח גם חתמו הסכם גירושין, כל אחד הלך לדרכו באופן שבבחינה חברתית ומצפונית כל אחד מחפש את ההיכרות הבאה…וכמובן מדובר בחילונים לגמרי שעדיין ניתן לחשוב שהם סבורים שבמצב כזה אין איסור (כלומר, אין איסור אשת איש). האם מדאורייתא היא מותרת או לא. הפוסקים דנים במקרים דומים. ראה כאן בהרחבה שהארכתי במקרה דומה לזה.

שם גם הארכתי בשאלה האם יש בזה איסור דרבנן. משום שחז"ל גזרו גם בשוגגת, ראה שם בהרחבה בנושא. כמו כן הובא גם שיטתו של האגרות משה שסבור שאין בזה תקנה של חז"ל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל