לתרומות לחץ כאן

לדבר אחרי המפיל / תפילה בדרך

שלום כבוד הרב יש לי עוד שתי שאלות
1.האם יש איסור להתפלל בהליכה [במקרה שבן אדם לא עושה כלום],האם יש איסור להרהר בראש בהליכה בתפילה כי שמעתי שאומרים שיש בעיה בזה,נראלי שהרב עובדיה הביא ראיה מפועלים שעובדים,שהם צריכים לקצץ חלק מברכת המזון ולהמשיך לעבוד,שהיתה להם אפשרות להמשיך לקרוא את שאר ברכת המזון בהליכה בהמשך אבל אמרו להם שיקראו רק חלק מברכת המזון
2.והאם מותר להתפלל בפה אחרי קריאת שמע שעל המיטה אחרי שקוראים ברכת המפיל,דיין אחר אמר לי שאחרי ברכת המפיל אם מדברים צריך לקרוא לפחות קריאת שמע עם הפרשה הראשונה.

תשובה:

שלום רב

בשעת הדחק גדול מאוד ניתן להתפלל אפילו שמונהעשרה בהליכה, וכגון שלא התפלל ועומד לעבור זמן תפילה והוא בשיירה ולא יכול לעזוב אותם [כמובן כל זה לא מצוי בזמנינו], אבל עדיף להתפלללפני הנץ, בבית לאחר עלות השחר מלהתפלל בהליכה. וזה עדיף אף שבאופן זה לא יסמוך גאולה לתפילה, וכגון שיתפלל בבית רק שמונה עשרה ובדרך את שאר חלקי התפילה. כמובן כל זה בשעת אונס, באופן רגיל חובה על כל אדם לדאוג לכך שיתפלל בצורה מסודרת בבית הכנסת מתחילה ועד סוף ובזמן הראוי.

יש נוהגים לומר ברכת המפיל לפני קריאת שמע שעל המיטה ויש לאחריה כמופיע בסידורים, אבל שאר דברים יש להמנע מלומר אחרי המפיל. הטוב ביותר לברך המפיל רק אחרי שגומרים הכל והולכים לישון. מי שדיבר לא צריך לחזור ולומר קריאת שמע.

מקורות:

ראה בהרחבה כאן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל