לתרומות לחץ כאן

קבלן שהוכרח לשנות את הדירה בגלל הוראות פיקוד העורף

שלום וברכה כבוד הרב
קניתי דירה מקבלן. הדירה שקניתי הייתה כבר מוכנה. קירות, קירות מחיצות טיח וכו' ראיתי את הדירה במו עניי את הדירה כשהיא כמעט מוכנה. כמו כן הוא החתים אותי על מסמך נוסף שאני ראיתי את הדירה ואת המבנה שלה וזה מוסכם עליי.

מעט לפני הכניסה לדירה הקבלן מודיע לי שפיקוד העורף דורש ממנו להוסיף קיר נוסף במרפסת – קיר בטיחות. הוא ביקש ממני לחתום על מסמך הסכמה, לא חתמתי.

הקבלן מודה שהקיר הזה לא מופיע בתוכנית המקורית ושאני קניתי את הבית ללא הקיר. הוא טוען שזה לא בשליטתו למרות שלפי בדיקה שעשיתי יתכן שהוא לא פעל כראוי. הוא גם טוען שבתוכנית כתוב שהיא נתונה לשינויים כמובן ששינוי כזה לא הגיוני.

אציין שהקיר הנ"ל חוסם לי את היציאה למרפסת גדולה של מעל 30 מטרים. משאיר מעבר צר מאוד לעבור למרפסת. אני תובע את הקבלן לדין תורה, האם אני יכול לבקש ממנו את ירידת הערך ואבדן של השימוש במרפסת? אני לא מעוניין לבקש את ביטול העסקה, מאחר ואני אולי עלול להפסיד מזה.

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

אין לי מושג אם הקבלן אכן התרשל בכך שלא הודיע לך מראש על הצורך לבניית הקיר. אבל, גם במידה והוא כבר ידע על צורך זה ומדובר בשינוי מאוד משמעותי, אינך יכול לתבוע את הקבלן יותר מאשר עלות הריסת הקיר ותיקון האיטום והריצוף לאחר טופס 4. וזאת משום שאינך יכול לתפוס את החבל משני הצדדים, אלא להחליט אם ברצונך בדירה ללא הקיר כפי שהראו לך, או בדירה התואמת להוראות פיקוד העורף במלואם, או בביטול עסקה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל