שאלה:
שלום וברכה,
לכבוד הרבנים הגאונים שליט"א המקדישים מזמנם ומרצם לידע אותנו דבר ה' זו הלכה.
אשאל בתמציתיות ובקצרה: בענין מה שהגמרא אוסרת "בני שכורה", האם זה כולל גם את האב, ואם כן, האם שתיה קטנה ככוסית לחים, כשמרגישים טיפה סוג של כאב ראש קטן מחמת השתיה, אך הדעה צלולה לגמרי, האם גם אז אסור ?
תודה רבה,
ותזכו להגדיל תורה ולהאדירה
תשובה:
שלום רב,
מן הסתם זה לא כולל את האב. אבל התיאור שאתה מתאר זה ממש לא שכרות. שכרות בהלכה הכוונה היא שהדעה איננה צלולה. כך בכל הנושאים של שכרות, מלבד הוראת הלכה ונשיאת כפים שגם בפחות מזה אסור.
בשו"ע (או"ח רמ,ג) כתב "בני שכרות" ולא בני שיכורה, ושם בבאה"ט (ס"ק יא) כתב מפורש "היא או הוא", דהיינו שאף כשהוא שיכור לא ישמש מיטתו.
ובמשנ"ב שם (ס"ק יח) כתב בשם הפרמ"ג דהיינו דווקא כשנתבלבלה דעתו.
השאר תגובה