לתרומות לחץ כאן

עמלת תיווך לשותף שלא משתתף בעבודה

שאלה:

לפני שנה וחצי עבדתי בשיתוף פעולה עם קולגה לעבודה בתיווך, עבדנו לסירוגין ביחד ולחוד, באחת הפעמים, השותף השיג מספרי טלפון של דירות אני הייתי מתקשרת לעניין את בעל הדירה במכירה והיה הסכם בנינו שמתחלקים עם העמלה שווה,
הדירה לא נחתמה בבלעדיות, לא פורסמה על ידי המוכרים (דירת ירושה)
במשך שנה וחצי עבדתי על הדירה הזו , פרסמתי לסירוגין, ואולי עברו דרכי איזה 40 לקוחות, כמעט כולם רצו, אך המחיר גבוהה והדירה דורשת שיפוץ מהיסוד, מצאתי את עצמי לא מוותרת לקוח אחרי לקוח, פרסומים מו"מ, נכנסנו פעמיים לטיוטות חוזה ולא צלח… והחבר השותף לא נקף אצבע לגבי לקוחות, אוליי 2 -3 לקוחות בהתחלה,וזהו, מידי פעם אני מזכירה לו והדירה בכלל לא בראש שלו, אבל מה? אם תצא עסקה הוא את החצי שלו רוצה כמובן…. בכל אופן נפרדו דרכנו ואני ממשיכה להביא לקוחות עד שסוף סוף נמצא קונה, ואני מרגישה לא פייר שעשיתי את כל העבודה במשך שנה וחצי ושהוא אמור לקבל מחצית מהעבודה שעשיתי בתמורה כספית,

השאלה היא מצפונית, כי הוא בכלל לא חושב על הדירה ולא מעניין אותו להביא לשם לקוחות ובכלל לא ישאל מה עלה בגורלה של הדירה,
אם אני עוקפת ומבקשת מהשפחה, שיודעים ועדים שרק אני עובדת על הדירה, שיפרסמו את הדירה 3 ימים רק בשביל לחשוף את הדירה וכך לבטל את המחויבות שלי כלפי השותף, כך שעצם הפרסום כל אחד, כל מתווך יכול להתקשר ולהביא לקוחות, האם זה פוטר אותי מלהתחלק איתו במחצית מהעמלה?

מה אתם אומרים?

תשובה:

שלום וברכה,

לא הבנתי משאלתך אם כבר מצאת לקוח לדירה או לא.

אם עדיין לא מצאת לקוח ואת מרגישה מרומה שאת עובדת והשותף לא עובד, את יכולה להודיע לשותף על פירוק השותפות, ואז תוכלי להמשיך לתווך את העסקה הנוכחית, ואז אין צורך לחלוק עם השותף כיון שכבר השותפות התפרקה.

בהצלחה. 

מקורות:

השותף שהביא למתווך דירה שיתווך לקונה לא מחייב לשלם לו תיווך, והתשלום להתחלק בתיווך חל רק בגלל הסכם השותפות, ואם השותפות התפקרה, שניכם יכולים לנסות לתווך את אותה דירה, ומי שיצליח הוא בלבד יהיה זכאי בדמי התיווך. ולכן יש לפרק תחילה את השותפות ואז להמשיך לנסות לתווך את העסקה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. ראשית תודה רבה רבה על מענה מקצועי ומקיף,
    לשאלתך, נמצא קונה ונכנס להליך קניה של הדירה,
    השותפות בייני לבין המתווך השני פורקה לפני כשבועיים,
    אז אני מבינה שאין בעיה עם עמלת התיווך זכותי לקבל את מלא העמלה,
    תודה רבה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל