לתרומות לחץ כאן

תשלום אובדן סוודרים

שאלה:

אני תלמידת כיתה י"ב פונה אליכם בשאלה חשובה. אצלנו נהוג בבית הספר שתלמידות כיתה י"ב מזמינות סוודרים עם כיתוב ומשלמות על הסוודרים מכספן ובית הספר מאשר לתלמידות אחרי אישור לבוא עם הסוודרים הללו לבית הספר כתלבושת אחידה. לפני חנוכה הזמנו 83 סוודרים והם הגיעו לבית הספר ואז התברר שהכיתוב אינו מתאים לרוח בית הספר ולא קבלנו עליהם אישור ללבישה. בית הספר לקח את הסוודרים עד להחלטה מה ניתן לעשות. כמה ימים הם עמדו בתוך שקים פתוחים בפרוזדור באופן שאנשים יכלו לגעת בהם או לקחת מהם, ואז עברו לחדר נעול. אחרי חנוכה בית הספר הסכים להחזיר את הסוודרים למפעל שיכסה את הכיתוב בתשלום נוסף, במימון התלמידות וסבסוד חלקי של בית הספר. הסוודרים נשלחו למפעל כוסו ע"י המפעל והוחזרו לביה"ס ואז הסתבר שחסרים 9 סוודרים.
המפעל מסרב לקחת אחריות כי עבר מעל חודש והוא טוען שעברו מידי הרבה תהליכים והסוודרים כנראה נעלמו בבית הספר. לא ברור לנו היכן נעלמו ה9 סוודרים, אם המפעל בתחילה החסיר, או שזה נגנב אחר שהנהלת בית הספר הניחה בפרוזדור, או שמא אחרי שהוחזר למפעל לצורך תיקון.
מי צריך לשלם על הסוודרים האבודים?
האם הבנות צריכות לשלם על רכישת סוודר חדש, למרות ששילמו ולא קבלו סוודר או האם זה באחריות ביה"ס שהוא לא היטיב לשמור על הסוודרים?

תשובה:

שלום וברכה,

אם היה ידוע לכם שהמפעל החסיר סוודרים, או שזה אבד ברשותם, הייתם יכולים לתבוע את המפעל. וכן אם היה ברור שהסוודרים נעלמו כשהנהלת בית הספר הניחה בפרוזדור, היה ניתן לתבוע את הבית ספר, אך מאחר ולא ידוע לכן מי אשם באובדן הסוודרים, אין אפשרות לתבוע שום גורם, ככל טענה שאם לא יודע מי החייב לא יכול לתבוע משום אחד. ולכן ההפסד של ה9 סוודרים נופל בין כל תלמידות שהזמינו, כיון שהזמינו בשותפות ואבדו כמה מהסוודרים ההפסד על כולן בשווה.

בהצלחה.

מקורות:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל