לתרומות לחץ כאן

נטילת ידיים לאחר שנגע באדם שלא נטל ידיו בבוקר

שאלה:

שלום וברכה. אשמח מאוד בבקשה לתשובה בהירה, כי חיפשתי בהרבה מקומות ולא ממש מצאתי..
האם נגיעה בידיו של אדם שבוודאות לא נטל ידיו בבוקר, מחייבת נטילה?
ואם כן,
א. באיזו צורה? 3 פעמים סירוגין. שטיפה רגילה.
ב. באיזו בהילות? זאת אומרת, ישר אחרי הנגיעה, רק לפני תפילה או תורה.

וכן, אותן שאלות לגבי נגיעה בכלים בכיור שנטלו עליהם ידיים.
תודה רבה

תשובה:

לגבי נגיעה באדם אחר כלל לא הוזכר בקדמונים שצריך ליטול ידים, אמנם בן איש חי פ' תולדות אות יב כתב להמנע מכך, ושאם נגע באדם אחר יטול אותו אדם ידיו שלוש פעמים, אין לזה קשר עם תורה ותפילה זה נושא של רוח רעה, לא צריך בבהילות כיון שכאמור זה חידוש.

כמו כן, במקרה שיש להניח שרחץ ידיו שלוש פעמים, גם שלא בכלי, נניח אותו אדם שאינו מקפיד, קם בבוקר רחץ ידיים, אחרי זה לפני אכילה או ברחיצת פירות רחץ ידיים וכו', מעיקר הדין זה מועיל אף שלא היה בכלי [לענין רוח רעה] ועל זה יש לסמוך להקל.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לכתחילה בכלי ולכתחילה לסירוגין אבל לסירוגין אינו מעכב ושלא בכלי כאמור הביא הבית יוסף בסימן ד' מחלוקת ולכן כאן שבלאו הכי לא ברור מקור החומרא הזו יש להקל.
    בנגיעה בכלי אין חשש.
    והעיקר שהכל יהיה בלי לחץ וחששות, הרבה פעמים מגיעים לסוג של חרדות לא רצוניות וזה ממש לא רצון ה'. עדיף לא להתייחס לחומרא הזו אם יש חשש של חרדה הכי רחוקה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל