שאלה:
שלום רב
אם אשה עושה הפסק שני באמצע הספירה לטהרתה כי יש לה שאלה על עד שלא הספיקה לשאול עליו וההפסק השני על תנאי שייפסל הראשון אז בשעה שעושה את השני הרי אינה יודעת איזה מהם יהיה בסוף ורק אחר כך כשנפסל הראשון מתברר למפרע שהיא סופרת שבעה נקיים מהשני אז לכאורה אם לא אמרינן יש ברירהוכמדומני שכן ההלכה לפחות בדאוריתא זה אמור לא להועיל ועל הצד שזה מועיל האם זה מועיל שעשתה את התנאי הזה בלי לומר כלום בפה? תודה רבה
תשובה:
שלום וברכה
אין קשר כאן לנושא של ברירה. הדיון אם יש ברירה אמור בדברים שיש בהם חלות מסויימת, כמו עירוב, הפרשת תרומות ומעשרות וכדומה, כאן אין שום חלות, אלא בירור בעלמא, ברגע שהאשה בודקת את עצמה בקפדנות ומוצאת שהיא טהורה היא מתחיל לספור… הבדיקה היא דבר עובדתי.
יום מבורך.
אז אם זה דבר עובדתי אז מועיל גם בלי תנאי בפה?
הבנתי נכון?
תודה רבה
נכון.
השאר תגובה