שאלה:
שלום וברכה
כתב השו"ע לו: "צָרִיךְ לְתַיֵּג שַׁעַטְנֵ"ז גֵּ"ץ וְהַסוֹפְרִים נָהֲגוּ לְתַיֵּג אוֹתִיּוֹת אֲחֵרוֹת"
שאלתי, מדוע היום הפסיקו לתייג אותיות אחרות בתפילין?
והאם זה בבחינת 'שב ואל תעשה' או בבחינת 'אין לתייג אותיות אחרות בשום פנים'?
ואולי כן זה יהיה מצוה מן המובחר, לעשות זאת באופן פרטי? ראיתי שהרמב"ם בתשובה (קנד) כתב שזה בסדר לתפוס מסורת אחת אפילו כשיש כמה.
(ואני תימני וידוע שהרמב"ם תופס אצלם מקום מרכזי)
תודה רבה
תשובה:
שלום וברכה
אין כוונת השו"ע שסתם כך אדם יתייג כאוות נפשו, אלא מדובר על מנהגים מאוד ספציפיים, לגבי אותיות בד"ק חי"ה שיש בהן תג אחד, ויש אותיות ו' וי' שיש בהן תג קטן עליון, ואין לזוז מהמסורה כל קהילה ובכל כתב לפי ענינו.
ראיתי שהמשנ"ב שם כתב שכוונת השו"ע על תיוג לי הרא"ש, או הרמב"ם, אז אין בעיה עם זה?
לא הבנתי יש איזו טעות הקלדה?
ראיתי שהמשנ"ב שם, כתב שכוונת השו"ע (במשפט "נהגו לתייג אותיות אחרות") על תיוג לפי הטור, או הרמב"ם, אז מותר לתייג כמותם?
למה הפסיקו לתייג כמותם?
אינני יודע למה כוונתך, ובכל מקרה אין לשנות מהמנהג.
השאר תגובה