לתרומות לחץ כאן

למה לא מתייגים יותר משעטנ"ז ג"ץ?

שאלה:

שלום וברכה
כתב השו"ע לו: "צָרִיךְ לְתַיֵּג שַׁעַטְנֵ"ז גֵּ"ץ וְהַסוֹפְרִים נָהֲגוּ לְתַיֵּג אוֹתִיּוֹת אֲחֵרוֹת"

שאלתי, מדוע היום הפסיקו לתייג אותיות אחרות בתפילין?
והאם זה בבחינת 'שב ואל תעשה' או בבחינת 'אין לתייג אותיות אחרות בשום פנים'?

ואולי כן זה יהיה מצוה מן המובחר, לעשות זאת באופן פרטי? ראיתי שהרמב"ם בתשובה (קנד) כתב שזה בסדר לתפוס מסורת אחת אפילו כשיש כמה.
(ואני תימני וידוע שהרמב"ם תופס אצלם מקום מרכזי)
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

אין כוונת השו"ע שסתם כך אדם יתייג כאוות נפשו, אלא מדובר על מנהגים מאוד ספציפיים, לגבי אותיות בד"ק חי"ה שיש בהן תג אחד, ויש אותיות ו' וי' שיש בהן תג קטן עליון, ואין לזוז מהמסורה כל קהילה ובכל כתב לפי ענינו.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. ראיתי שהמשנ"ב שם, כתב שכוונת השו"ע (במשפט "נהגו לתייג אותיות אחרות") על תיוג לפי הטור, או הרמב"ם, אז מותר לתייג כמותם?
    למה הפסיקו לתייג כמותם?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל