לתרומות לחץ כאן

דרך האמת

שאלה:

שלום לכבוד הרבנים החשובים שליט״א, רציתי לשאול – איך זה שלא עולים לי וודאויות ומחשבות לגבי דרך האמת בחיים? והרי הייתי בן ישיבה (חוזר בתשובה) 10 שנים, בכללי אין לי שום שאלות על תכלית, על דרך האמת וזה מטריד אותי. זה כמו שכתב המסילת ישרים שאפילו מחשבות של אמת לא יעלו על ליבו משהו כזה, רק שפעם חייתי את הדברים, העניין הוא, שכל כך הרבה סבלתי בישיבה ואין לי מושג בהנהגה של ה׳, ויש דבר אחד שמפריע לי ביותר – וזה – שאני לא יציב בעבודת ה׳. אני חודשיים בישיבה חודשיים בחוץ, בגלל כל הסבל שעברתי, היו לי חיים נפלאים לפני זה, ומאז ה׳ העביר אותי דווקא בדרך של ייסורים, וככל שאני מתרחק הם פוחתים כך נראה לי.
השאלה מה עושים במצב מורכב שכזה, לקחת רב שאני מכיר, לא בא בחשבון כי דווקא איתו עברתי את הכל והוא כמובן עזר לי ככל יכולתו אבל דווקא בגלל זה אני סובל כך נראה לי, כי עברתי בישיבה שם המון דברים (ייסורים וכו׳). בכללי מה עושים, איזה רב כדאי לי לקחת?
ולמה שכזה מגיע לעבודת ה׳ הכל ניהיה קשה בטירוף?! עד כדי כך שקשה לי להרים שיחת טלפון לחבר.. ואילו בחוץ הכל זורם.. מה עושים

תשובה:

שלום וברכה

המצב שאתה מתאר מורכב ואני לא יכול לייעץ כיון שאני לא מכיר אותך ולא יכול להבין את הבעיה, אבל יתכן שפשוט לא הגעת לישיבה המתאימה לך, יש כל מיני סגנונות, לא מצאת מקום שנוח לך בו ולכן אתה מרגיש יותר טוב בחוץ. אבל שוב, צריך לדעת מה עברת ומה קרה ולמה, אבל לא הייתי תולה את זה חלילה ברוחניות, זה עושה רק טוב לבן אדם.

תתייעץ עם מישהו חכם שמכיר אותך, שיתאים לך מסגרת וסגנון שיהיו לך טובים יותר.

בהצלחה רבה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל