לתרומות לחץ כאן

כל תפילה מתקבלת?

שאלה:

אני לא מרגישה שיש משמעות לתפילות שלי בשמיים, כי הרי צריך להתפלל על כל דבר אפילו קטן ואני לא מתפללת והכל הולך כרגיל… חוץ מזה כשאני לפני סיטואציה קשה ואני מתפללת ממש הרבה פעמים זה לא מתקבל ולפעמים כשאני לא מתפללת זה כן מתקבל, אני נורא מבולבלת.

תשובה:

שלום וברכה

שאלתך למעשה הרבה יותר מקיפה מנושא התפילה לכשלעצמו.

בורא העולם מסתתר בתוך הטבע, כך אנחנו רואים בכל התחומים.

צריכים להשתדל בפרנסה, ברפואה, בכל דבר, וכמעט לא ניכרת לנו השגחתו אלא אם כן נתבונן היטב היטב וגם אז צריך זכות בשביל לראות מידי פעם הבלחה כזו של גילוי כבוד ה'.

למה זה כך?

כדי שתהיה לנו בחירה! 

תארי לעצמך שהכל היה גלוי, אדם מתפלל בבוקר לאוכל יש לו, לא מתפלל אין לו. יש חולה, עשו תפילה מיד קם כאחד האדם, לא התפללו, מת. האם היתה לנו בחירה בכלל? האם היה מצב של כפירה ושל חטא? ודאי שלא. לכן הבורא מסתתר בדרכי הטבע, לא מראה לנו כיצד מעשינו חשובים בעיניו, כיצד הם משפיעים, וכאן מוטל עלינו להאמין ולדעת את התועלת והחשיבות, והאמונה הזו יש בה התגוששות יצרים, היצר הטוב מורה לנו להאמין שהרי התורה אמת ודברי חכמים אמת והם לימדו אותנו על חשיבות התפילה. ואילו היצר הרע אומר לנו, תביט ימינה ושמאלה ותראה שכולם חיים עם או בלי תפילה אז מה אתה צריך…

אבל אם נעמיק ונשים לב, נזכה לראות את מעלת התפילה וחשיבותה גם במישור המעשי.

זאת ועוד, התפילה בעיקרה אינה רק כדי להשיג דברים גשמיים מהבורא, חשיבותה הוא בעצם קיומה! כאשר אדם מתפלל על כל דבר הוא מחזק את האמונה בליבו בכך שהכל בא מאת ה'. כשהוא משבח את הבורא ומודה לו הוא מתחזק באמונה ומכאן חשיבותה של התפילה.

שנזכה לכל הישועות ושיתקבלו כל התפילות.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל