לתרומות לחץ כאן

מה עושים עם בגד שאינו צנוע?

שאלה:

יש בנות שקיבלו על עצמן שלא ללבוש בגדים לא צנועים להצלחת עמ"י במלחמה. הן עשו זאת ע"י מדורה ופשוט שרפו פשוטו כמשמעו את הבגדים. אותי זה ממש זעזע. השאלה שלי האם המטרה מקדשת את האמצעים?? לפי דעתי זה ממש ממש ממש בל תשחית לקחת בגד חדש ולהשחית אותו פשוט להשחית וזה לא לזרוק לפח או להעביר לנזקקים אלא פשוט להשחית!!! לפי דעתי בלי קשר לבל תשחית זה גם הורס את הנפש!! לקחת משו ולא פחות ולא יותר לשרוף אותו!! זה עשה לי רע ובנות תרצו לי שזה כאילו אל חזור זה ממש להפטר מהבגד כמו שריפת חמץ. האם זה נכון? האם אני צודקת כשאני ככה מזדעזעת??
תודה מראש

תשובה:

לא הבנתי בדיוק את הסיטואציה. אם אכן מדובר בבגד שאינו צנוע איזה בל תשחית יש כאן? וכי למישהי אחרת מותר ללבוש אותו? זה הרי איסור גמור ובכל מקרה אין ברירה אלא לזורקו לאשפה. כמו כן, להשאיר אותו בבית מהווה מכשול ופיתוי, ובודאי אין בל תשחית בכך שזורקים אותו. אינני אומר שצריך כזה טקס דרמטי של שריפה, אבל בגדים שאינם צנועים יש לזרוק ואין להכשיל בהם אף נערה אחרת.

אשריכם ישראל. שנזכה כולנו רק לעשות את הטוב והישר בעיני ה'.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. ראשית כל אני מתפעל מתעצומות הנפש של המתחזקות. מאוד לא קל ולא פשוט בכלל. יחד עם זאת, ובמחילה מהרב המשיב החשוב שליט"א אך לעניות דעתי ניתן אמנם לדון על הפומביות שבדבר ולכאורה כן יש מקום לעשות זאת בפומבי לקדש ש"ש ולעודד עוד נשים לעשות זאת אך בכל מקרה וגם אם רק בצנעא עדיין יש לשרוף ולא לזרוק לפח. ולכל הפחות לגזור לגזרים. מי יודע מתי יתעורר היצר להוציא מהפח.. או מי ימצא את זה ויקח לעצמו ..

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל